۱۳۹۲ مرداد ۳۱, پنجشنبه

زبرا کیک ( zebra cake)



زبرا کیک ( zebra cake)

آرد 300 گرم
تخم مرغ 3 عدد
شکر 200 گرم

شیر 3/4 پیمانه
روغن مایع 3/4 پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
وانیل 1/6 قاشق چایخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذا خوری

ابتدا فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید .
کف یک قالب گرد و یا هر قالبی که دارید را کاغذ روغنی بیندازید.
حالا تخم مرغها و شکر را با همزن خوب هم بزنید تا کرم رنگ شود و پف کند.
بعد وانیل را هم اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید.
حالا شیر و روغن مایع را هم اضافه کنید و در حد مخلوط شدن با همزن بزنید تا یکدست شود. 
در آخر هم بیکینگ پودر را با آرد مخلوط کنید و یکبار الک کنید و به مایه کیک اضافه کنید. و بعد با دور کم همزن کمی هم بزنید تا مواد یکدست شود ( بیش از اندازه هم نزنید به حدی که مواد یکدست شود کافیست.)
حالا مواد را به 2 قسمت مساوی تقسیم کنید و به یکی از مواد پودر کاکائو اضافه کنید . 
من مواد ساده را توی یک قیف و مواد کاکائویی را هم در یک قیف دیگر ریختم . ( شما می توانید بوسیله یک استکان دسته دار یا قاشق غذا خوری مواد را توی قالب بریزید. )
حالا کمی از مواد سفید را وسط قالب بریزید و بعد از مواد کاکائویی وسط مواد سفید بریزید و دوباره روی مواد کاکائویی کمی دیگر از مواد سفید بریزید .و همین کار را تا آخر تکرار کنید تا حلقه های یک درمیان کاکائویی و سفید داشته باشید.
لازم نیست قالب را تکان بدهید تا مواد در کل قالب پخش بشه همینطور که مواد را یک درمیان اضافه می کنید ، خود مواد در سطح قالب پخش میشه.
بعد که کار تمام شد. بوسیله یک خلال دندان از مرکز دایره به حاشیه دایره یک خط بیندازید. تا فرم تار عنکبوت به خودش بگیرد ... البته این کار سلیقه ایی است شما می توانید همینطور ساده توی فر بگذارید.
بعد که روی کیک را تزئین کردید کیک را توی فر بگذارید تا به مدت 45 دقیقه بپزد . و بعد نوش جان کنید .....pegah
نکته: تا 20 دقیقه اول پخت به هیچ عنوان در فر را باز نکنید چون پف کیک می خوابه و بعد از گذشت 40 دقیقه یک خلال دندان را توی کیک فرو کنید اگه تمیز بیرون آمد کیک پخته و می توانید آنرا از فر درآورده و روی پنجره سیمی بگذارید تا خنک شود . در غیر اینصورت بگذارید بیشتر در فر بماند.


۸ نظر:

  1. من زبرا کیکتونو درست کردم چقدر عالی و خوشگله مرسی

    پاسخحذف
  2. tarhesh aali boo0oood merci

    پاسخحذف
  3. وقعاً عالییییی بود ، ممنون از لطفتون
    فقط نمیشه روی گاز درست کرد؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم دوست عزیز .....روی گار هم میشه کیک درست کرد بعضی ها دوتا آجر می گذارن زیر قالب کیک که حرارت مستقیم گاز کیک را نسوزونه ولی یکم گرفتاری داره توی فر بهتر در میاد :)

      حذف
  4. سلام ممنون از این همه حوصله و سلیقه ، یه سوال داشتم ، مواد رو که یکی در میون میریزیم منظورم خمیر شکلاتی و سفیده ، همینجوری قشنگ و مرتب به صورت دایره در میاد و قاطی هم نمیشه؟؟

    پاسخحذف