۱۳۹۲ مرداد ۲۵, جمعه

کباب تابه ایی



کباب تابه ایی

گوشت چرخکرده 500 گرم
پودر نان 3 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل به میزان لازم
پیاز رنده شده و آب گرفته 1 عدد کوچک
زردچوبه و ادویه گوشت به میزان لازم
سماق به میزان لازم
گوجه فرنگی حلقه ایی خرد شده 3 عدد

ابتدا گوشت چرخکرده و پودر نان و نمک و فلفل و ادویه ها و پیاز آبگرفته را با هم خوب مخلوط کنید . من معمولا توی دستگاه غذا ساز می ریزم تا هم با هم خوب مخلوط بشن و هم ورز داده میشه .
درون ظرف مخصوص فر کمی روغن بریزید و گوشت را خوب ته ظرف پهن کنید و روی گوشت را سماق بپاشید و گوجه های حلقه شده را روی کباب قرار دهید درب ظرف را ببندید و بگذارید درون فر تا با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت45 دقیقه تا 1 ساعت بماند بعد درب ظرف را برداشته و به اندازه ایی که روی کباب کمی برشته شود و آب اضافی آن تبخیر شود ، بگذارید بقیه مرحله پخت تکمیل شود. در صورت نداشتن فر مواد گوشتی را درون ماهیتابه ریخته و بگذارید با حرارت ملایم کباب مغز پخت شوند و بعد درب ماهیتابه را باز کنید تا آب اضافی آن تبخیر شود در صورت تمایل می توانید گوجه ها را از روی کباب تابه ایی برداشته و کباب را زیر و رو کنید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود و بعد از آماده شدن نوش جان کنید .........................pegah

نکته: برای تهیه پودر نان می توانید خمیر داخل نان باگت را درآورده و بگذارید روی شوفاژ یا بگذارید درون فر یا بریزید درون ماهیتابه و با حرارت کم آنرا برشته کنید و بعد درون دستگاه غذا ساز ریخته و آنرا پودر کنید .

نکته: از پودر نان می توانید در کتلت ها و یا کوکو ها استفاده کنید .

نکته: در بیشتر غذاهای گوشتی نباید از پیاز زیاد استفاده کنید چون طعم پیاز غالب میشه و مزه غذا را عوض می کنه.

۲ نظر: