۱۳۹۲ مرداد ۱۵, سه‌شنبه

نان پفکی عسلی


نان پفکی عسلی

آرد 225 گرم ( 2 پیمانه )
روغن جامد یا کره مارگارین 25 گرم ( 2 قاشق غذاخوری )
آب گرم 175 میلی لیتر ( 3/4 پیمانه ) ( مقدار آب تقریبی است )بیکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
نمک 1/4 قاشق چایخوری
عسل به میزان لازم
دارچین به میزان لازم

به غیر از زولبیا و بامیه و گوشفیل  که دستور تهیه اشون توی وبلاگ هست و مخصوص ماه مبارک رمضان است  این شیرینی هم  گزینه مناسبی برای این روزهاست که بسیار عالی و مقوی است  امیدوارم درست کنید و لذت ببرید....pegah

ابتدا آرد و بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه بزرگ الک می کنیم . بعد روغن جامد را به آنها اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید . باید موادتون شبیه به خرده های نان بشه .

حالا آب گرم را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یک خمیری حاصل بشه که به دست نچسبد. ( دقت کنید : لازم نیست تمام آب را یک جا اضافه کنید باید کم کم بریزید تا خمیر حاصل بشه .....)


 خمیر را توی کیسه فریزر بگذارید و 1 ساعت توی دمای آشپزخانه به آن استراحت دهید.

بعد از زمان مذکور خمیر را با وردنه نازک پهن کنید ( اگه خمیر کلفت پهن بشه توی شیرینی تو خالی نمیشه ) .... بعد با قالب قلبی شکل آنرا قالب بزنید .

روغن را داغ کنید و بالشتک ها را توی روغن داغ خوب سرخ کنید تا طلایی شود.بعد از توی روغن درآورده و روی دستمال آشپزخانه گذاشته تا روغن اضافی آن خارج شود .

در آخر هم این بالشتک ها را توی ظرف سرو کشیده و روی آن مقدار زیادی عسل بریزید و روی عسلها هم کمی دارچین بپاشید.نوش جان ....pegah

نکته: سعی کردم برای دوستانی که به گرم نمی توانند کار کنند اندازه ها را به پیمانه بگذارم ...

نکته: این بالشتک ها را می توانید با خامه هم سرو کنید.

نکته: در صورتیکه قالب قلبی شکل ندارید خمیر را که باز کردید با چاقوی تیز به مربع های 3 سانتی متری برش بزنید و توی روغن سرخ کنید.




۸ نظر:

  1. چرا من تا به حال وبلاگت رو ندیده بودم ؟!؟؟!؟!؟!؟!
    لینکت میکنم پگاه جون حالا که پیدات کردم :-)
    چقدر این شیرینیهات خوردنی اند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فدات بشم عاطفه عزیزم ممنونم این وبلاگ مکن داستان داره برای خودش یه 8 ماهی هست که درسش کردم ولی مجبور شدم دیلیتش کنم و دوباره از نو بسازمش تازه شروع بکار کرده عزیزم ...

      حذف
  2. ممنونم. من درست کردم خیلی خوب شد.

    پاسخحذف
  3. به به .... چقدر عشقولانه ...

    پاسخحذف
  4. مرسی به این همه ذوق

    پاسخحذف