ه‍.ش. ۱۳۹۲ مرداد ۱۵, سه‌شنبه

نان پفکی عسلی


نان پفکی عسلی

آرد 225 گرم ( 2 پیمانه )
روغن جامد یا کره مارگارین 25 گرم ( 2 قاشق غذاخوری )
آب گرم 175 میلی لیتر ( 3/4 پیمانه ) ( مقدار آب تقریبی است )بیکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
نمک 1/4 قاشق چایخوری
عسل به میزان لازم
دارچین به میزان لازم

به غیر از زولبیا و بامیه و گوشفیل  که دستور تهیه اشون توی وبلاگ هست و مخصوص ماه مبارک رمضان است  این شیرینی هم  گزینه مناسبی برای این روزهاست که بسیار عالی و مقوی است  امیدوارم درست کنید و لذت ببرید....pegah

ابتدا آرد و بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه بزرگ الک می کنیم . بعد روغن جامد را به آنها اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید . باید موادتون شبیه به خرده های نان بشه .

حالا آب گرم را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یک خمیری حاصل بشه که به دست نچسبد. ( دقت کنید : لازم نیست تمام آب را یک جا اضافه کنید باید کم کم بریزید تا خمیر حاصل بشه .....)


 خمیر را توی کیسه فریزر بگذارید و 1 ساعت توی دمای آشپزخانه به آن استراحت دهید.

بعد از زمان مذکور خمیر را با وردنه نازک پهن کنید ( اگه خمیر کلفت پهن بشه توی شیرینی تو خالی نمیشه ) .... بعد با قالب قلبی شکل آنرا قالب بزنید .

روغن را داغ کنید و بالشتک ها را توی روغن داغ خوب سرخ کنید تا طلایی شود.بعد از توی روغن درآورده و روی دستمال آشپزخانه گذاشته تا روغن اضافی آن خارج شود .

در آخر هم این بالشتک ها را توی ظرف سرو کشیده و روی آن مقدار زیادی عسل بریزید و روی عسلها هم کمی دارچین بپاشید.نوش جان ....pegah

نکته: سعی کردم برای دوستانی که به گرم نمی توانند کار کنند اندازه ها را به پیمانه بگذارم ...

نکته: این بالشتک ها را می توانید با خامه هم سرو کنید.

نکته: در صورتیکه قالب قلبی شکل ندارید خمیر را که باز کردید با چاقوی تیز به مربع های 3 سانتی متری برش بزنید و توی روغن سرخ کنید.




۸ نظر:

  1. چرا من تا به حال وبلاگت رو ندیده بودم ؟!؟؟!؟!؟!؟!
    لینکت میکنم پگاه جون حالا که پیدات کردم :-)
    چقدر این شیرینیهات خوردنی اند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فدات بشم عاطفه عزیزم ممنونم این وبلاگ مکن داستان داره برای خودش یه 8 ماهی هست که درسش کردم ولی مجبور شدم دیلیتش کنم و دوباره از نو بسازمش تازه شروع بکار کرده عزیزم ...

      حذف
  2. ممنونم. من درست کردم خیلی خوب شد.

    پاسخحذف
  3. مرسی به این همه ذوق

    پاسخحذف