۱۳۹۲ مرداد ۱۶, چهارشنبه

فرنی آرد برنج


فرنی آرد برنج

آرد برنج 4 قاشق غذا خوری
شیر 1 لیتر 
شکر 4 قاشق غذاخوری
گلاب 1/4 پیمانه
کره 50 گرم
دارچین و پودر پسته  برای تزئین

یه دستور العمل خیلی ساده برای تهیه فرنی اینه که به ازای هر 1 لیوان شیر 1 قاشق غذاخوری آرد برنج و شکر کافیست ... پس با این دستورالعمل به هر میزان که دوست دارید می تونید فرنی درست کنید البته باید یادآوری کرد که باز هم میزان شیرینی بسته به ذائقه اتون داره اگه خیلی شیرین دوست دارید شکر را بیشتر کنید .... :) 

اول از همه باید یادتون باشه که آرد برنج را توی شیر سرد باید حل کنید چون توی شیر داغ یا گرم گلوله گلوله میشه ....

پس آرد برنج را توی شیر سرد بریزید و شکر هم اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط بشن .
حالا زیر حرارت را روشن کنید و شروع کنید به هم زدن. ( اینم از اون دسرهایی است که همیشه باید در حال هم زدن باشین )



هم بزنید و هم بزنید تا کمی به غلظت برسه بعد کره را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کره توی فرنی حل بشه . میزان غلظت فرنی بسته  به ذائقه اتون داره اگه فرنی را سفت تر می خورید بیشتر روی حرارت بگذارید .

من معمولا با پشت قاشق امتحان می کنم وقتی با انگشت یه خط پشت قاشق می اندازم غلظتش رو می فهمم چقدر است ... اینم یه روش برای خودش :)  در آخر هم گلاب را اضافه کنید و بعد از دو تا هم زدن از روی حرارت بردارید .



وقتی که حاضر شد توی ظرف سرو بکشید و با دارچین روشو تزئین کنید.

البته من گذاشتم توی یخچال تا کمی سفت تر شد و بعد با ماسوره طرح گل را درست کردم .نوش جان ...pegah



۲ نظر:

  1. پگاه جون وبلاگ قشنگت مبارککککککککککککککک عزیز دلم .

    پاسخحذف