۱۳۹۲ مهر ۲۳, سه‌شنبه

کیک نارگیلی با رویه کرم شکلاتی





کیک نارگیلی با رویه کرم شکلاتی

یه توضیح کوچولو اینکه این کیک جزء کیکهای quick mix  است یعنی ( سریع و آسان  ) می تونید همه مواد را اول به دمای محیط برسونید و بعد همه مواد را توی ظرف همزن بریزید و مخلوط کنید و بعد بپزید. قبلا هم دستور یکی دیگه از این کیکهای آسان را گذاشته بودم که می تونید اینجا  دستورشو ببینید.

آرد 225 گرم
کره خرد شده 185 گرم
شکر 165 گرم
تخم مرغ 3 عدد
پودر نارگیل 60 گرم
بیکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
شیر 80 میلی لیتر


اول از همه برای این مقدار کیک به یه قالب 30*20  احتیاج دارید که کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید و به کناری بگذارید. بعد هم فر را روی 180 درجه سانتی گراد روشن کنید.
کره و شکر و تخم مرغ و شیر را توی کاسه همزن بریزید و یکم هم بزنید تا تخم مرغها با مواد مخلوط بشه بعد آردو بیکینگ پودر و نارگیل را هم به مواد اضافه کنید و حالا با دور تند همزن خوب مخلوط کنید تا یکدست و شفاف بشه . در آخر هم مواد کیک را توی قالب بریزد . و بگذارید توی فر تا به مدت 30 دقیقه تا 45 دقیقه توی فر بپزه و بعد روی پنجره سیمی بگذارید تا خنک شه و بعد روی آنرا با هر کرمی که دوست دارید و اینجا می تونید دستورشون را ببینید ، تزئین کنید. 
من کیک را بعد از سرد شدن با قالب گرد 88 میلی متری قالب زدم و رویش را با کرم شکلاتی که واقعااا مزه بی نظیری داره تزئین کردم . البته دیواره های کیک را هم تزئین نکردم تا بتونید بافت کیک را ببینید.
روی کرم شکلاتی را هم با پودر نارگیل تزئین کردم :)

۱ نظر:

  1. خیلی خوشگله عزیزم...واقعا که شما باسلیقه اید:))
    حتما امتحانش می کنم

    پاسخحذف