۱۳۹۲ مهر ۱۰, چهارشنبه

ادویه پلو با مرغ



ادویه پلو با مرغ

امروز هوس کردم حسابی گرمای ادویه ها رابه خونه بیارم برای همین همه ادویه های خوشمزه را توی آب مرغ ریختم و یه غذای خوشمزه درست کردم می تونید همراه غذا از ماست استفاده کنید تا گرمای ادویه و سردی ماست با هم خنثی بشه .... خوب قدیمیا اینجوری می گن من هم بهش اعتقاد دارم .... :)

برنج 3 پیمانه پلو پز
مرغ 3 تکه 
پیاز 1 عدد متوسط و ریز خرد شده
برگ بو 3 عدد
دانه فلفل سیاه 6 عدد
ادویه مرغ و ادویه کاری و زردچوبه و پودر لیمو عمانی به میزان لازم ( بهتر است از هر کدام 1 قاشق چایخوری باشه )
پودر فلفل قرمز 1/2 قاشق چایخوری ( بسته به ذائقه اتون می تونه کم یا زیاد باشه )
محلول زعفران غلیظ 2 قاشق غذاخوری
آب 2 لیوان
جعفری تازه و خرد شده برای تزئین


ابتدا برنج را به مدت 2 ساعت بدون نمک بخیسانید.

حالا مرغ را با پیاز ریز خرد شده و همه ادویه ها و نمک و فلفل و برگ بو و دانه های درسته فلفل سیاه و آب بگذارید تا نیم پز شود .

مرغها را بعد از نیم پز شده از توی آب مرغ درآورده و به کناری بگذارید.

آب برنج را دور بریزید و برنج را به آب مرغ اضافه کنید مقدار نمک غذا را میزان کنید توجه کنید که برنج بدون نمک است  .

قبل از اضافه کردن محلول زعفران مقداری از آب مرغ را بردارید و بعد محلول زعفران را اضافه کنید ...در کل میزان آب مرغ و زعفران  باید به اندازه ایی باشد که فقط روی برنج را بپوشاند اگه آب مرغ زیاد تر است مقدارش را کم کنید و اگه آب مرغ کم است کمی آبجوش به آن اضافه کنید.

بعد مرغها را روی برنج بگذارید و درب دیگ را ببندید و زیر حرارت را کم کنید تا همه آب مرغ به خورد برنج بره بعد درب دیگ را برداشته برنج ها را به شکل گنبد مانند از اطراف دیگ جمع کنید. و دم کنی را روی برنج قرار داده و بگذارید تا برنج دم بکشه و بعد در ظرف سرو کشیده وبا جعفری خرد شده روی آنرا تزئین کنید و نوش جان کنید....... pegah

نکته: اگه وسطهای دم کشیدن برنج احساس کردید برنج خشک است کمی آب جوش به آن اضافه کنید. و برنج را زیر و رو کنید تا به صورت یکنواخت دم بکشه . در کل درست کردن برنج های دمی شکل با برنجهای محلی ایران کمی مشکلتر از برنج های پاکستانی و هندی است . دقت کنید تا برنجتان شله نشه :)


۲ نظر: