۱۳۹۲ مهر ۱۰, چهارشنبه

نان تورتیلا با نسبت مساوی آرد ذرت و آرد گندم


 تورتیلا با نسبت مساوی آرد ذرت و آرد گندم

همیشه دوست داشتم مزه اصلی نانهای تورتیلا را امتحان کنم  ولی توی ایران به راحتی این نانها یافت نمیشه برای همین بعد از گشت و گذارهای مداوم و با کمک اینترنت و سایتهای معتبر خارجی تونستم یه دستور عالی از این نانها را پیدا کنم  و واقعاااا در موردشون خیلی تحقیق کردم و نتیجه اش هم بسیار راضی کننده  و عالی بود :) نان ترتیلا با آردهای متفاوتی درست میشه   (1_ تهیه تورتیلا با آرد ذرت 2_ تهیه تورتیلا با مقدار مساوی آرد ذرت و آرد گندم ...البته یک مدل سومی هم وجود داره که این نان  را فقط با آرد گندم درست می کنند و بیشتر شبیه به نان لواش ما در ایران است فقط کمی قطرش بیشتر است.باید بگم هر کدومشون مزه جالب منحصربه فرد خودشو داره البته من از نوع کلاسیکش بیشتر برای تهیه چیپس تورتیلا استفاده کردم که با سالسای تند مکزیکی واقعااااا چسبید .

آرد ذرت 150 گرم 
آرد گندم 150 گرم
نمک 1 قاشق چایخوری 
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
شیر داغ یا آب داغ 3/4 پیمانه ( مقدارش تقریبی است ) 

آردها ر با هم مخلوط کنید و بعد نمک و روغن را هم اضافه کرده و در آخر شیر داغ یا آب داغ را به اندازه ایی اضافه می کنیم که خمیری حاصل بشه که به دست نچسبه
بعد کمی ورز می دهیم و می گذاریم توی پلاستیک تا به مدت 30 دقیقه در دمای محیط استراحت کنه و بعد روی یک سطح را آرد می پاشیم و خمیر را روی آن باز می کنیم و با یک قالب گرد 15 تا 25 سانتی متری خمیر را قالب می زنیم .


بعد توی روغن داغ دو طرفش را سرخ می کنیم و وسطهای کار نان را به شکل U در می آوریم یا اینکه در یک ماهیتابه چدنی بدون روغن سرخ می کنیم .
و البته یه روش ساده تر برای کسانی که فر دارند هم وجود داره که نانهای شکیل تر و زیبا تری خواهید داشت  ....  من از این روش استفاده کردم می تونید فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید و نانها را طبق تصویر روی  سینی میله ای فر بگذارید و به مدت 5 تا 10 دقیقه آنرا بپزید و بعد توی نان را با هر موادی که دوست دارید پرکنید.

۴ نظر:

  1. با سلام و خسته نباشید خدمت شما خانم بسیار هنرمند و با سلیقه. می خواستم بدونم منظور از آرد ذرت، همون آرد زرد رنگه یا نشاسته ذرت که سفید رنگه؟ممنون میشم اگه راهنماییم کنید. با تشکر فراوان از آموزش های خوبتون.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم از لطفت منصوره عزیز .... دو نوع آرد ذرت است یکی که زرد رنگه و از دونه های ذرت گرفته میشه و یکی که سفید رنگ است و بهش masa flour می گن برای این کار مناسب است . من قبلا نوع بسته بندی خارجیش که وارد ایران میشد را خریداری می کردم ولی الان دیگه جایی ازش ندیدم . تا به حال با نوع زردش نان درست نکردم . :)

      حذف
  2. سلام پگاه جان حالتون خوبه امیدوارم سال خوبی داشته باشید
    یه درخواست داشتم می خواستم بگم من هم مثل شما به این عقیده دارم که نباید از زحمات کسی سوءاستفاده کرد به همین خاطر می خواستم بپرسم که اگر من از دستورات وعکس های شما استفاده کنم والبته بدون آرم روی عکس وبه یک گروه اینترنتی بفرستم ولی هر کس از من درمورد دستورات سوال کرد بگم که از وب شما گرفتم ، آیا شما راضی هستید؟
    من به این خاطر میخوام آرم ها رو پاک کنم که مدیر گروه از من خواسته .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام محبوبه عزیز متاسفانه پاک کردن لوگوی روی عکسها هم یه جور سوئ استفاده از زحمت من است چون بعد بقیه دوستان فکر می کنن من این عکسها را از وبلاگ مدیر گروه برداشتم و لوگوی خودمو روش گذاشتم :)

      حذف