۱۳۹۲ مهر ۱۵, دوشنبه

ادویه تندوری



ادویه تندوری 

این ادویه در شهرهای مختلف هند و حتی در کشورهای همسایه از ترکیب ادویه ها مختلفی بدست میاد این دستوری که گذاشتم متعلق به شمال هند است ... البته باز هم ریختن زعفران و فلفل سیاه در ادویه تندوری اختیاری است .

من برای دوستانی که ادویه ها را نمی شناسند اسم ادویه ها را هم به انگلیسی و هم به فارسی نوشتم امیدوارم این ادویه خوشمزه را درست کنید و واقعاااا از طعم لذیذ و بوی عالی ایی که به غذا می ده لذت ببرید.در روزهای آتی چند مدل غذا با این ادویه آموزش خواهم داد....pegah

 نکته مهمی که در مورد این ادویه است اینه که باید مقدار پودر پاپریکا ( پودر فلفل دلمه ایی قرمز ) از بقیه ادویه ها بیشتر باشه. و اینکه در اصل مقدار کمی رنگ خوراکی قرمز به این ادویه اضافه می کنند و باعث میشه غذا خیلی خیلی قرمز به نظر برسه ولی در واقع  بدون اضافه کردن رنگ ، این ادویه غذا را زیاد قرمز نمی کنه .

پودر پاپریکا 6 قاشق غذا خوری سر پر (paprika )
پودر تخم گشنیز 2 قاشق غذاخوری سر پر (coriander)
پودر زیره سبز 2 قاشق غذاخوری سر پر (ground cumin )
نمک 2 قاشق غذاخوری (salt )
پودر فلفل سیاه 1 قاشق غذاخوری (black pepper )
پودر زنجفیل 1 قاشق غذاخوری (ground ginger )
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری (ground cinnamon)
پودر زعفران 1 قاشق چایخوری(saffron )
فلفل قرمز تند 1 قاشق چایخوری (cayenne pepper )
پودر سیر 2 قاشق چایخوری ( garlic powder )
پودر هل سبز 1/2 قاشق چایخوری ( ground cumin )


اگه پودر همه این ادویه ها را در دسترس دارید که خیلی راحت همه را  با هم مخلوط کنید و بعد توی یک شیشه تمیز بریزید  بیرون از یخچال به مدت 1 ماه هم می تونید نگه دارید .

اگه هم ادویه ها را به صورت آسیاب نشده دارید همه را توی آسیاب کن بریزید بجز هل را چون اول باید پوست هل را بکنید و دانه های هل را توی دستگاه آسیاب بریزید. تا با بقیه مواد خوب آسیاب بشه ... اگه هم می خواهید ادویه تان قرمز قرمز باشه کمی رنگ غذا به ادویه اضافه کنید. حالا فقط یه نکته مهم می مونه و اونم اینه که یه دستور خوشمزه براتون بگذارم تا از این ادویه استفاده کنید و از طعم و بوی دلپذیر این ادویه استفاده کنید و لذت ببرید.


۲ نظر:

  1. مرسی پگاه جون :) حالا این ادویه برای چه غذاهایی استفاده میشه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خواهش می کنم زهرا جون من با این ادویه غذاهای متفاوتی درست می کنم که یکیش خوراک مرغ تندوری است و همین امروز آپ می کنم و دستورشو براتون می گذارم :)

      حذف