۱۳۹۲ آبان ۱۰, جمعه

رزت گوشت و قارچ





رزت گوشت و قارچ

 برای تهیه این رزت می تونید از دستور خمیر پیراشکی که قبلا گذاشته بودم استفاده کنید .

مواد لازم:

گوشت چرخکرده 200 گرم
قارچ  200 گرم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد متوسط
زردچوبه و ادویه گوشت و پودر لیمو عمانی  به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم
قالب گرد 20 سانتی متری
===================================================
برای رومال:

زرده تخم مرغ 1 عدد
شیر 1 قاشق غذاخوری
کنجد و تخم خرفه یا سیاهدانه برای تزئین
===================================================

ابتدا خمیر را طبق دستور درست کنید . زمانیکه خمیر استراحت می کنه مواد گوشتی را درست کنید.


پیاز را در روغن داغ سرخ کنید . ادویه ها را به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی ادویه بلند شود. بعد گوشت چرخکرده را به آن اضافه کنید و کمی دیگه تفت دهید . رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل را اضافه کرده و در آخر هم قارچ را بیفزایید و خوب هم بزنید تا قارچ با همه مواد مخلوط بشه و زیر حرارت را زیاد کنید تا آب اضافی قارچ کشیده شود و مواد گوشتی خشک و بدون آب بدست بیاد.
مواد را به کناری بگذارید تا خنک شود.


و بعد از استراحت خمیر پف آنرا بخوابانید و از خمیر به اندازه یک نارنگی بردارید و با وردنه باز کنید .
بعد با یک قالب یا نعلبکی آنرا گرد برش بزنید.
بوسیله چاقو (مانند تصویر) 4 برش روی خمیر ایجاد کنید.


حالا فر را روی 180 درجه سانتی گراد روشن کنید.


یک قاشق از مواد گوشتی وسط خمیر بگذارید و به ترتیب از چپ به راست خمیر را دور مواد گوشتی بیاورید.
( مانند تصویر) درست مثل گلبرگهای گل رز .


حالا کف سینی فر را کمی چرب کنید یا اینکه از کاغذ روغنی استفاده کنید. و بعد رزت ا را روی سینی بچینید. 
زرده تخم مرغ را با شیر مخلوط کنید و بعد روی رزت ها را با تخم مرغ رومال کنید.و در آخر کنجد و یا تخم خرفه و سیاهدانه  روی آن بپاشید.
سینی را توی فر قرار داده و به مدت 25 تا 30 دقیقه یا تا زمانی که نانها طلایی رنگ شوند بپزید.

۱۳ نظر:

  1. به به پگاه عزیز ♥ این واقعا محشره هم از ترکیب خوشمزه اش و از هم شکل قشنگش دستتون درد نکنه .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم صفا جونم شما محبت دارید ... خیلی لطف کردید و به من سر زدید استاد عزیزم <3

      حذف
  2. یک دنیا تشکر ، کار شما مثل قلب پاکتون عالیه

    پاسخحذف
  3. خیلی ممنونم عالی شده بود

    پاسخحذف
  4. یخیلی جالب وزیبا بود پگاه جان ممنون

    پاسخحذف
  5. سلام و بسيار ممنون از زحماتتون. من اين غذا رو امروز درست كردم اما رزت هاي من وقتي در فر قرار گرفتند باز شدند. من مطابق رسپي پيش رفتم و در پيچيدن رزت ها مشكلي نداشتم. باز هم متشكرم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوست عزیز احتمالا خوب سفت نپیچیدید ... به این صورت که وقتی یه سر خمیر را روی بقیه رزت میاورید با دست یکم فشار بدید تا به خمیر زیری بچسبه و درزی نداشته باشه :)

      حذف
  6. ممنونم براي پاسخ سريعتون.

    پاسخحذف
  7. سلام پگاه خانم. خسته نباشید. می خواستم ازتون تشکر کنم بابت این وبلاگ خوب و پربارتون :)

    این پیراشکی رو درست کردم با دستور شما عااااااااااالی شد:)

    هم خودم و هم همسرم هم طعمش رو خیلی دوس داشتیم هم شکلش رو. باید بگم که خمیرش بی نظیییر بود و بسیار بافت نرم و لطیفی داشت :)

    پاسخحذف