۱۳۹۲ آبان ۱۹, یکشنبه

کیک وارونه انگور



کیک  وارونه انگور

راستش دستور این کیک با بقیه کیکهای وارونه یکم فرق می کنه چون معمولا برای کیکهای وارونه باید یه شربت یا کارامل برای کف کیک  در نظر گرفت منم با خودم گفتم اون کارامل کف کیک یه طرف اون شیرینی انگور هم یه طرف تازه شیرینی کیک هم به یک طرف .... با یه حساب سر انگشتی کیکم خیلی خیلی شیرین می شد ... تصمیم گرفتم بدون کارامل یا شربت کیک را درست کنم و به روشی که در زیر می بینید این کیک را درست کردم و نتیجه کار هم خوب بود و هم خوشمزه خوشبختانه زیاد شیرین هم نبود که دل را بزنه .....و شد یه کیک وارونه انگور ، مدل پگاه پز ....البته به قول گیلدا جون  ته انداز انگور هم اسم خوبیه براش .  ;)

انگور قرمز 300 گرم  ( از هر نوع انگور که دوست دارید استفاده کنید ) ( 2 پیمانه )
تخم مرغ 4 عدد
شکر 220 گرم ( 1 پیمانه )
روغن مایع 80 میلی لیتر ( 1/3 پیمانه )
آرد 150 گرم
بیکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
شیر 80 میلی لیتر ( 1/3 پیمانه )
وانیل 1/4 قاشق چایخوری

این کیک توی قالب تارت یا پای...که لبه بلند است و 40 سانتی متری است درست میشه البته اگه در دسترس نیست می تونید از هر قالب دیگه ایی هم استفاده کنید.

ابتدا فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.
کف قالب را کاغذ روغنی بندازید .
زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید.


در کاسه همزن زرده تخم مرغ را با شکر و وانیل خوب هم بزنید. تا کرم رنگ و لطیف بشه.


بعد همچنان که همزن روشن است روغن مایع و شیر را اضافه کنید. وقتی با هم خوب مخلوط شد آرد را هم اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست بشه.

تیغهای هم زن را بشویید خشک کنید و سفیده ها را در یک کاسه جداگانه بریزید و خوب هم بزنید تا پف کنه و سفت بشه.بعد سفیده ها را به مایه کیک اضافه کنید و به صورت دورانی و یواش هم بزنید تا پف سفیده نخوابه .


دانه های انگور را با 1 قاشق آرد مخلوط کنید تا آردی شود من اینکارو انجام دادم تا انگورها زیاد ته نشین نشن و کف قالب نسوزن. اگه انگور اضافه آمد می تونید مثل من در پایان که همه مایه کیک را روی انگور ها ریختید دور تا دور دیواره قالب را با انگورهای اضافه آمده تزئین کنید.حالا 1/3 مایه کیک را کف قالب بریزید .


 و بعد روی مایه کیک را با دانه های انگور بپوشانید و بقیه مایه کیک را روی انگورها بریزید .
قالب را توی فر بگذارید تا به مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که یک خلال دندان توی کیک فرو کنید و تمیز بیرون بیاد بپزید.
من از کف کیک پخته شده هم براتون عکس گذاشتم . 


بعد هم روی کیک پودر قند بپاشید و با خامه فرم گرفته دور تا دور کیک را شکوفه بزنید و روی خامه را با دانه های انگورتزئین کنید. نوش جان ....pegah

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر