۱۳۹۲ آذر ۱۳, چهارشنبه

ژله اناربا تزئین آگار



ژله انار با تزئین آگار

این ژله یکی از ساده ترین نوع ژله هایی است که می تونید درست کنید . من برای تزئین روی ژله از آگار استفاده کردم و دلیلش هم این بود که : می خواستم یه قلب انار برجسته داشته باشم..... اگه با ژله این قلب را درست می کردم نسبت به شکل قالبم کم حجم می شد و اون برجستگی ای که انتظار داشتم نمی شد.

ژله انار 1 بسته
خامه 2 قاشق غذا خوری
آب جوش 1 لیوان
آب سرد 3 قاشق غذا خوری
دانه های انار به میزان لازم
پودر آگارآگار1/3 قاشق چایخوری



 1 لیوان آب جوش را روی پودر ژله بریزید و هم بزنید  و بعد ظرف را روی بخار آب بگذارید تا تمام ذرات ژله حل بشه.
حالا مایع ژله را به 2 قسمت تقسیم کنید به قسمت اول 3 قاشق غذاخوری آب سرد اضافه کنید و هم بزنید و این ژله را توی قالب بریزید. قالب را توی یخچال بگذارید تا نیم بند شود.


به قسمت دوم 2 قاشق غذاخوری خامه اضافه کنید تا ژله انار مات شود و خوب هم بزنید و بعد ژله نیم بند شده رااز توی یخچال درآورده و ژله مات انار را روی آن بریزید و دوباره بگذارید توی یخچال تا خوب ببنده .
 بعد از اینکه ژله خوب بسته شد سینک ظرفشویی را با آب گرم پر کنید و قالب را 5 ثانیه توی آب بگذارید و توی ظرف سرو برگردانید.

قالب من طوری بود که روی آن جای یک قلب خالی می موند ( مانند تصویر ) ... من توی آن قسمت خالی را با دانه های انار پر کردم و روی دانه های انار را هم بازیک ردیف دیگه انار چیدم تا به یه قلب برجسته تبدیل بشه.( اگه قالب شما ساده است روی تمام قسمتهای ژله را با دانه های انار بپوشانید و  بعد روی آن آگار بریزید.)


بگذارید آگار کاملا سرد بشه و حالت ژله ایی و نیمه سفت پیدا کنه و با یه قاشق آگار را خیلی آروم روی دانه های انار بریزید و با پشت قاشق آنرا صاف کنید.
حالا ژله را توی یخچال بگذارید تا کمی خودشو بگیره و بعد سرو کنید ... نوش جان .....pegah

۲ نظر:

  1. سلام، ممنون از دستور خوبتون، یه سوال داشتم: اندازه قالب من، 4 لیوان هستف واسه این دستور، قالب من بزرگ نیست؟ چون دیدم نسبت به ژله های معمولی که درست می کنند و دو لیوان آب نیار داره این کمتر لازم داره(یک لیوان آب جوش نوشتید) ، من دستور رو دو برابر کنم؟ یعنی از دوبسته ژله استفاده کنم؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام ، بله قالبتون بزرگه برای این مقدار ..... برای هر بسته ژله یه لیوان آب جوش و 3 قاشق آب سرد کافیه طبق دستور..... اینجوری ژله سفت تری دارید که زود وا نمی ره و شل نمیشه :)

      حذف