۱۳۹۲ دی ۳, سه‌شنبه

توپ سیب زمینی سوخاری






توپ سیب زمینی سوخاری

قبلا  دستور آلو بوندا نوع هندی این اسنک خوشمزه را براتون گذاشته بودم که می تونید دستورش را اینجا ببینید.  این مدل سوخاریش هم بسیار ترد و خوشمزه است امیدوارم درست کنید و خوشتون بیاد .

مواد لازم:

سیب زمینی 2 عدد بزرگ آبپز و پوره شده 
پیاز ریز خرد شده 1 عدد بزرگ
گشنیز تازه و ریز خرد شده 40 گرم 
پودر پاپریکا 1/2 قاشق مربا خوری
پودر فلفل قرمز1/2 قاشق چایخوری
زردچوبه 1 قاشق مربا خوری
نمک و فلفل به میزان لازم
پودر نان به میزان لازم
تخم مرغ 1 عدد
شیر 1 قاشق غذاخوری


سیب زمینی ها را آب پز کنید  و با گوشت کوب له کنید و به  کناری بگذارید.

بعد پیاز نگینی خرد شده را توی روغن داغ سرخ کنید و وقتی طلایی رنگ شد سیب زمینی های له شده را به آن اضافه کنید.


 و بعد هم  همه ادویه ها و در آخر هم گشنیز ریز خرد شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گشنیز و ادویه با سیب زمینی خوب مخلوط بشه . مواد را به کناری بگذارید تا کمی سرد شود.

حالا توی یک ظرف عمیق مقداری روغن بریزید و بگذارید حسابی داغ بشه.
تخم مرغ و شیر را با چنگال هم بزنید تا خوب مخلوط شوند .
پودر نان را توی یک کاسه  بریزید . ( برای تهیه پودر نان خانگی اینجا کلیک کنید. )


از مواد سیب زمینی به اندازه یک نارنگی کوچک بردارید و در دست گرد کنید.


 حالا توپهای سیب زمینی رااول توی تخم مرغ و شیر بزنید و بعد   داخل  پودر نان بغلطانید  و دوباره این کار را تکرار کنید تا یه لایه کلفت از نان دور سیب زمینی بوجود بیاد  .و بعد توپ سیب زمینی را توی روغن داغ سرخ کنید.  بعد از اینکه حسابی برشته شدند این توپها را روی حوله آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن خارج شود.و  با یه سس خیلی خیلی تند فلفل قرمز نوش جان کنید...pegah

نکته:  یه نکته خیلی مهم در مورد این غذا اینه که حتما حتما بگذارید مواد سیب زمینی کاملا سرد سرد بشه و بعد توی تخم مرغ و آرد بغلطانید و بعد توی روغن بندازید  تا سرخ بشه ...چون اگه مواد سیب زمینی داغ باشه توپها توی روغن وا میره یا می ترکه .

۱۰ نظر:

  1. چقدر تمیز درآوردی پگاه جان ، خیلی سخته با سیب زمینی کار کردن ، اینجا سیب زمینهاش انقدر نشاسته داره که دستات چسبناک میشن و نمیشه بهش درست فرم داد ، اما تو عالی درآوردی ، خسته نباشی :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم رز عزیزم :*** می دونم اینجا هم بعضی از سیب زمینی ها اینطوریه منم تو این مواقع از پودر نان استفاده می کنم یکم توی سیب زمینی قاطی می کنم تا بتونم بهش فرم بدم خوشبختانه این سیب زمینی که باهاش اینو درست کردم خیلی خوب بود :D .

      حذف
  2. سلام
    عزیزم با این مواد حدود چندتا توپک در میاد؟؟؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوست گلم .....حدود 20 تا 25 تا توپک در میاد البته بسته به اندازه توپها هم داره :)

      حذف
  3. سلام
    عزیزم ممنون آره درست 25 تا در اومد
    ولی یه مشکلی داشتم توپکای سری اول خیلی خوشگل و بی نقص در اومد ولی بعدی ها تا مینداختم تو سرخ کن یکمی مایع سیب زمینی میزد بیرون. یعنی همه توپک هام دماغ داشتن :)
    چرا؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. والا نمی دونم چرا اینجوری میشد اگه مایع گرم باشه اینجوری میشه ولی شما می گید سری آخر اینجوری شده شاید خوب تخم مرغ دور تا دور موادتون را نمی گرفته ؟؟

      حذف
  4. سلام عزیزم
    بازم درست کردم اینبار بیشتر آردیش کردم اونجوری نشد :) توش کالباس و فلفل قرمز هم خرد کردم خیلی خوب شد ;)
    انقدر به دلم نشستی که دوست دارم همه چی رو از تو بپرسم عیبی که نداره؟؟!
    سری قبل خواهرم و مادرشوهرش اینا رو دعوت کرده بودم الان اون یکی خواهرم و مادرشوهرش اینا رو دعوت کردم نمیخوام تکراری درست کنم چه پیشنهادی داری؟
    سری قبل سوپ خامه ای- توپک سیب زمینی- رولت پنیر و سبزی- سالاد فصل- سالاد کلم- نون سوسیسی بافته- سمبوسه ی گوشت و سیب زمینی- کوکوی کدو- ژله رولی با مرغ پلو درست کرده بودم
    میخوام چیزای قشنگی باشه ولی زیادم تو زحمت نیوفتم :P
    راهنماییم میکنی؟
    شیرین
    ( در ضمن من چرا نمیتونم اسممو بنویسم اینجا؟؟)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام گلم ... خوشحالم راضی بودید .... تا آنجا هم که امکان داشته باشه حتما کمکتون میکنم .....اگه از غذاهای نونی خوشتون میاد یه نگاهی به کاسه نان پر شده با خوراک گوشت و نان پر شده با خوراک میگو بندازید ....و می تونید توی منویی که توی وبلاگ گذاشتم غذاهای دلخواهتون را پیدا کنید ... به شخصه پیشنهاد می کنم حتما مرغ شکم پر را هم مد نظر داشته باشد خیلی خوشمزه است :)))

      حذف
  5. سلام پگاه جان ممنون از راهنماییت. دعوتشون کردم همه چی هم خیلی خوب شد :)
    هی میگفتن وای دست تنها چه به زحمت افتادی وای دختر اینارو از کجا یاد گرفتی... منم گفتم یه دوستی دارم سرآشپزه ;)
    کاسه نانی که پیشنهاد دادی میخواستم درست کنم که نان گل خرمایت رو دیدم از ظاهرش خیلی خوشم اومد منم نونشو به اون شکل درست کردم توشو با مواد گوشتی پر کردم!
    نان قیفی با سالاد مرغ هم درست کردم. من خودم عاشق مرغ شکم پرم ولی مادرشوهر خواهرم آلو زردآلو دوست نداره :(

    خلاصه که اینارو درست کردم اونشب: کلوچه خرمایی- آش رشته- سالاد کاهو- دلمه برگ- نان گل( # با گوشت #)- کوکوسیب زمینی مغزدار قالبی- نان قیفی با سالاد مرغ- دسر کاسترو ژله سه رنگ- شیربرنج و زرشک پلو با مرغ
    بازم ممنون ازت عزیزم
    شیرین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جونت خوشگلم .... واقعا هم چقدر خودتو تو زحمت انداختی دختر ......همه انتخاب هات عالی بودن اگه ازشون عکس گرفتی تو فیسبوک برام بفرست :*

      حذف