۱۳۹۲ آذر ۱۶, شنبه

مسقطی پرتقالی


مسقطی پرتقالی

قبلا براتون دستور  مسقطی زعفرانی را گذاشته بودم که یکی از مدلهای سنتی مسقطی بود ......اینم یه مدل از انواع مسقطی است که در زیر دستورش را براتون نوشتم شما می تونید با انواع آبمیوه ها آنرا درست کنید ... نوش جان :)

آب پرتقال  1 لیتر ( اگه آب پرتقال تازه باشه بهتر است آب پرتقالهای بسته بندی شده کمی مزه تلخی دارن )
پودر نشاسته 2 قاشق غذا خوری سر پر
رنده پوست پرتقال 1 قاشق چایخوری ( در صورت تمایل )
شکر 50 گرم ( میزان شکر را  بنا به ذائقه اتون کم یا زیاد کنید . )


همه مواد را توی دیگ ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید و خوب هم بزنید تا غلظت مواد به اندازه فرنی شود و وقتی  پشت قاشق با انگشت خط بکشید مانند تصویر جای خط بمونه....


بعد ظرف مورد نظرتون را با کمی روغن مایع چرب کنید و مسقطی را توی ظرف سرو ( که می تونه قالبهای زیبای گل و ... باشه )  بریزید و بگذارید توی یخچال تا ببنده و بعد توی ظرف سرو برگردانید و با پودر نارگیل تزئین کنید و نوش جان کنید.

نکته: من مسقطی را به غلظت فرنی که رسید برداشتم اگه شما دوست دارید مسقطی برشی داشته باشید به اندازه ایی هم بزنید و روی حرارت قرار دهید که مسقطی از ظرف جدا شود. و بعد توی یخچال گذاشته وقتی سفت شد برش بزنید.

نکته: می تونید از نشاسته گل هم استفاده کنید برای این منظور آب پرتقال را روی نشاسته گل بریزید و بعد از اینکه نشاسته توی آب پرتقال حل شد همه مواد را با هم مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید.

۶ نظر:

  1. دست گلت درد نکنه پگاه جون . به به معلمه خیلی خوشمزس حتما درست میکنم ممنون عزیزم <3

    پاسخحذف
  2. خیلی جالب بود پگاه جان ، پودر نشاسته بگیرم و حتما بدرستم :)

    پاسخحذف
  3. سلام خدمت خانم پگاه غذاهای خوبی رو آموزش دادید واقعا خوشمزه به نظر میرسن من چند تا شو کپی کردم و قراراست که بپزم تشکر از زحمات شما .باید بگم که من یک خانوم افغانی هستم و عاشق غذاهای ایرانی هستم چون در ایران بزرگ شدم ودرحال حاضر به شهر هرات یکی از شهرهای افغانستان هستم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جان دوست عزیزم خوشحالم که از دستورهای غذایی خوشتون آمده امیدوارم دستورها را درست کنید و لذت ببرید . :)

      حذف