۱۳۹۲ دی ۳, سه‌شنبه

پودر نان



پودر نان

من برای تهیه پودر نان از نان باگت استفاده می کنم و از آنجایی که عادت ندارم چیزی رو دور بریزم  :))))  همه قسمتهای نان را به صورت پودر در میارم برای همین رنگ پودر نانی که استفاده می کنم کمی تیره تر است  ( عکس دوم ) . گاهی هم نان را برای ساندویچ استفاده می کنیم و خمیرهای توی نان را در میارم  و باز هم اون خمیر را خشک می کنم و باهاش پودر نان درست می کنم که البته رنگش کاملا سفید و زیباست ( عکس اول )..... ( البته اصل  موضوع اینه که این پودر نان را توی خونه تهیه کنید و صد البته که کیفیت بهتر و تازه تری نسبت به نمونه های بسته بندی داره . پس رنگش  چه سفید باشه چه تیره تر زیاد در مزه و کاربردش تاثیری نداره .)                                              
 
                                         (عکس هر دو نوع پودر نان را بالا براتون گذاشتم . )

( یه مدل دیگه پودر نان هم هست که به زودی بهتون یاد می دم و برای مرغ سوخاری  و.... بسیار شکیل و زیبا است ) 

نان باگت 5 عدد


نانها را برشهای مکعبی بزنید و توی سینی فر بچینید . فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید و نانها را توی فر بگذارید تا زمانی که برشته شوند . بعد بگذارید تا نانهای برشته شده خنک شوند.

حالا نانهای برشته را توی دستگاه غذاساز بریزید و آنها را تبدیل به خرده نان کنید میزان درشتی یا ریزی این نانها بسته به سلیقه شما داره .
پودر نان را می تونید توی ظرف شیشه ایی بریزید و توی یخچال  نگه داری کنید.

 در صورتیکه فر ندارید می تونید این نانها را توی ماهیتابه بچینید و بعد ماهیتابه را روی حرارت خیلی خیلی کم قرار بدید و مدام نانها را پشت و رو کنید تا یکنواخت برشته بشه.

بعضی ها هم روی بخاری یا رادیاتور نانها را خشک می کنند .

 پودر نان خانگی... موارد مصرف زیادی داره می تونید توی کوکو یا کتلت یا مافین و حتی برای سوخاری کردن و حتی ته دیگ هم ازش استفاده کنید....pegah

                                  عکس زیر هم خمیر نان باگت خشک شده است که روی رادیاتور خشکش کردم .

۲ نظر:

  1. این خیلی خوبه چند وقت پیش دستورش رو توی وبلاگ لاله جون دیده بودم و ازشون پرسیدم هوای اینجا رطوبت داره کجا میشه نگهداری کرد؟
    الان اینجا جوابم رو گرفتم ...ممنون

    پاسخحذف