۱۳۹۲ آذر ۲۰, چهارشنبه

مربای کیوی


مربای کیوی

 من هیچ وقت به مرباها طعم دهنده هایی مثل وانیل و هل و ... اضافه نمی کنم و اجازه می دم مربا مزه اصلی خودشو حفظ کنه پس اگه دوست دارید که مربا تون  خوش عطر تر باشه  می تونید از وانیل و یا هل و یا .... هم توی مربا تون استفاده کنید.من از کیوی های سفت و سالم  که خشک هم نبودند برای تهیه این مربا استفاده کردم .

کیوی 500 گرم
شکر 800 گرم



پوست کیوی را بگیرید و آنرا به صورت حلقه ایی برش بزنید.
حالا توی یه ظرف لعابی یک لایه شکر و یک لایه کیوی بریزید و این کار را تا انتهای کیوی و شکر انجام دهید .


ظرف را توی یخچال بگذارید تا به مدت 6 تا 7 ساعت یا یک شب تا صبح بمونه.

بعد از سپری شدن زمان مذکور ظرف لعابی را روی حرارت قرار بدید و اجازه دهید تا شکر آب شه و کیوی هم آب پس بده و مربا شروع به جوشیدن کنه .... حرارت را کم کنید و اجازه دهید مربا به قوام لازم برسه . اگه کیوی زودتر از قوام آمدن مربا پخت می تونید آنرا از مربا خارج کنید و اجازه دهید تا آب مربا به غلظت لازم برسه و بعد دوباره کیوی را به آن اضافه کنید.

نکته: برای اینکه ببینید مربا به قوام رسیده یه لیوان آب سرد کنار دست خودتون بگذارید و هر بار مقدار کمی از آب مربا را توی لیوان بریزید اگه منسجم شد و به ته لیوان رفت یعنی به قوام لازم رسیده ولی اگه توی آب پخش شد یعنی هنوز به قوام نرسیده :)

نکته: این مربا نیازی به اضافه کردن جوهر لیمو یا آبلیمو نداره چون کیوی به اندازه کافی ترش هست و مانع از شکرک زدن مربا میشه ... البته این زمانی صدق می کنه که مثل من از کیوی های سفت و کمی ترش استفاده کنید . اگه از کیوی رسیده و شیرین استفاده  می کنید هم مواظب باشید موقع جوشیدن و به قوام رسیدن کیوی ها له نشن و هم اینکه اگه  کیوی ها خیلی شیرین است  یکم آبلیمو یا جوهر لیمو به مربا اضافه کنید.


۲ نظر:

  1. دستت درد نکنه پگاه جان ، خونه ی ما زیاد مربا خورده نمیشه ، برای همین ، من شاید 3 یا 4 بار مربا پختم ، اما با کمال میل ، یه شیشه از این مربای کیوی تو می پذیرم ، چون خودم کیوی خیلی دوست میدارم :))))))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جونت رزی جونم .... عوضش تو خونه ما مربا طرفدار زیاد داره بهتره بگم کشته مرده زیاد داره با هر میوه ای که فکر کنی مربا درست کردم... امیدوارم خوشت بیاد دوست نازنینم :***

      حذف