۱۳۹۲ شهریور ۱۶, شنبه

کیک اسفنجی با رویه کرم لیمویی



کیک اسفنجی با رویه کرم لیمویی

آرد 100 گرم
شکر 100 گرم
تخم مرغ 4 عدد
بیکینگ پودر 2/8 قاشق چایخوری
وانیل 2/8 قاشق چایخوری
آب داغ 2 قاشق سوپ خوری
آب پرتقال یا هر شربت رقیق دیگر به میزان لازم


برای تهیه کرم لیمویی اینجا کلیک کنید.

کیک اسفنجی انواع متفاوتی داره وکیک اسفنجی ایی که دستورش را براتون گذاشتم از نوع پایه است. در صورتیکه مایل هستید مقدار بیشتری از این کیک را درست کنید مطالب را تا آخر دنبال کنید و با استفاده از یک دستورالعمل ساده و راحت می توانید کیک اسفنجی به هر اندازه ایی که دوست دارید در خانه تهیه کنید...pegah

                          

ابتدا فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

کف یک قالب 17 سانتی متری را کاغذ روغنی بیندازید.

زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید.




1 قاشق سوپ خوری از شکر را به کناری بگذارید و مابقی شکر را با زرده تخم مرغ و وانیل با همزن خوب هم بزنید و بعد همچنان که همزن روشن است آب داغ را از کنارهای ظرف به مواد اضافه کنید . بعد تا 5 دقیقه هم بزنید تا مواد کرم رنگ و غلیظ شود.
 





حالا پره های همزن را خوب بشویید و بعد سفیده های تخم مرغ را در ظرفی جدا خوب هم بزنید و بعد به آن 1 قاشق مربا خوری شکری که به کنار گذاشته بودید را اضافه کنید و باز خوب هم بزنید تا سفت شود و فرم بگیرد. در آخر بیکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط کرده و روی زرده ها الک کنید ولی هم نزنید..... به اندازه 1/3 از سفیده ها را هم اضافه کنید و بعد به صورت دورانی هم بزنید تا پف سفیده ها نخوابد. 




بعد باقی سفیده ها را هم اضافه کنید و باز دورانی هم بزنید . بعد مواد را توی قالب مورد نظر که بهتر است 17 سانتی متری باشد بریزید و بگذارید درون فر تا به مدت 30 دقیقه یا تا زمانی که یک خلال دندان توی کیک فرو کنید و تمیز بیرون بیاید بپزد.


پس از خارج کردن از فر بگذارید تا کیک خنک شود بعد از قالب جدا کنید .

بعد کیک را به هر تعداد لایه ایی که دوست دارید برش بزنید و بین لایه هارا با خامه یا موز یا کرم ( من از کرم گاناش برای وسط کیک استفاده کردم ) پر کنید.




حالا روی کیک را اول با آب پرتقال یا شربت کمی تر کنید و بعد از کرم لیمویی که پیشتر دستورش را گذاشته بودم برای پوشش دادن کیک استفاده کنید.

بعد روی کرم را بوسیله انگشت یا پشت قاشق حالت دهید ( مانند تصویر ) و روی آنرا با رنده پوست لیمو و توت فرنگی تزئین کنید ............نوش جان ....pegah


نکته: برای اینکه مقدار بیشتری از کیک اسفنجی پایه درست کنید طبق روش زیر عمل کنید :به ازای هر 2 عدد تخم مرغ//// 50 گرم آرد و 50 گرم شکر دانه ریز و 1 قاشق مربا خوری آب داغ و 1/8 قاشق چایخوری وانیل و 1/8 قاشق چایخوری بیکینگ پودر نیاز است.





۲ نظر:

  1. سلام خیلی عالی بود.چطوری میشه دستوراتتون روسیو کرد.کدوم مرورگر؟کاش انتهای هرمطلب گزینه پی دی اف هم داشتیدتاراحتتربتونیم استفاده کنیم.ممنون خیلی زیاد.

    پاسخحذف
  2. منم موافقم.اگرگزینه پی دی اف داشت ویاپرینت عالی میشد.

    پاسخحذف