۱۳۹۲ شهریور ۲۵, دوشنبه

مربای آلبالو


مربای آلبالو 

آلبالو 1 کیلو
شکر 1/5 کیلو

آلبالو ها را بشویید و هسته آنرا بگیرید .
توی یک ظرف لعابی یک لا آلبالو بریزید و یک لا شکر و همین کار را تا پایان آلبالو و شکر ادامه دهید و بعد درب ظرف را بسته بگذارید توی یخچال تا به مدت 4 تا 5 ساعت بمانه و آلبالو ها  آب پس بدهد.
بعد از سپری شدن زمان مذکور آلبالو ها را روی حرارت قرار بدهید و صبر کنید تا به جوش بیاد و بعد زیر حرارت را کم کنید و اجازه دهید مربا قوام لازم را پیدا کنه و بعد بگذارید توی همان ظرف لعابی مربا خنک بشه و بعد توی یک شیشه استریل بریزید و بگذارید درون یخچال .نوش جان.....pegah
نکته: برای اینکه ببینید مربا قوام لازم را پیدا کرده فقط کافیه یک لیوان آب کنار دست خود قرار دهید و هر بار مقدار کمی از آب مربا را توی آب بریزید اگه مربا توی آب پخش شد یعنی هنوز قوام لازم را پیدا نکرده و اگه مربا منسجم به ته لیوان آب رفت یعنی مربا قوام لازم را داره و باید از روی حرارت بردارید.
نکته: چون آلبالو خودش ترش است نیازی نیست بهش جوهر لیمو و یا آبلیمو اضافه کنید.
نکته: اگه مربا زمان زیادی بجوشه رنگ مرباتون قهوه ایی میشه و کیفیتش را از دست می ده پس با حرارت زیاد و به مدت زمان طولانی مربا را نجوشونید.
نکته: اگه آلبالو ها پخته بود و هنوز مربا قوام لازم را پیدا نکرده بود آلبالو ها را از شربت درآورده و بگذارید شربت بجوشد تا قوام لازم را پیدا کنه.


۶ نظر: