۱۳۹۲ شهریور ۳۰, شنبه

کیک گلابی درسته

کیک گلابی درسته 

مواد لازم کمپوت گلابی :

گلابی 4 تا 6 عدد کوچک
چوب دارچین 1 عدد
شکر 100 گرم
آب 1 پیمانه
آبلیمو 1 قاشق چایخوری

مواد لازم برای کیک :

آرد 190 گرم 
شکر 190 گرم
بیکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
تخم مرغ 3 عدد
کره 180 گرم
شیر 40 میلی لیتر ( 1/4 پیمانه )
وانیل 1/6 قاشق چایخوری
دارچین 1 قاشق مربا خوری

باید اعتراف کنم بهترین و خوش بافت ترین کیکی که درست کردم بود واقعا مزه عالی ای داشت پیشنهاد می کنم اگه حتی از گلابی هم خوشتون نمیاد این کیک را با هر میوه ایی که دوست دارید امتحان کنید. چون واقعا خوشمزه است :)

یه نکته مهم برای تهیه کیکهای کره ایی اینه که همیشه مواد را به دمای محیط برسونید تا کیفیت و بافت کیک بهتری داشته باشید..... پس همیشه از 30 دقیقه تا 1 ساعت قبل مواد کیک را به دمای محیط برسونید....pegah

ابتدا کمپوت گلابی را درست کنید:
گلابی ها را پوست کنده ولی انتهای چوب  آنرا جدا نکنید . و بعد زیر گلابی ها را به صورت صاف ببرید تا بایسته ... و با یک چاقو یا اسکوپ کوچک ته گلابی را خالی کنید طوری که هسته های گلابی را بتونید خارج کنید. نباید شکل گلابی ها به هم بریزه  باید گلابی حالت درسته خودش را حفظ کنه ... :)
حالا در یک دیگ کوچک شکر و آب و چوب دارچین و  را با هم مخلوط کرده و گلابی ها را هم اضافه کنید و بگذارید به جوش بیاد بعد زیر حرارت را کم کنید و اجازه دهید گلابی ها 10 دقیقه بپزند و نرم شوند و درانتها آب لیمو را اضافه کنید و بعد از یک جوش از روی حرارت بردارید. و  بعد گلابی ها را از شربت درآورده و به کناری بگذارید تا سرد شود.

برای تهیه کیک :

ابتدا فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.
کف قالب 23 سانتی متری را کاغذ روغنی بندازید و یا با کره نرم شده چرب کنید.
حالا کره و شکر را با همزن خوب هم بزنید تا نرم و لطیف شود. و بعد وانیل  و شیر را اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید.
تخم مرغ اول را به مایه اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با مواد مخلوط شود و بعد تخم مرغ دوم را اضافه کنید و وقتی که خوب به خورد مواد رفت تخم مرغ سوم را بیفزایید و این یکی را هم خوب با بقیه مواد مخلوط کنید.
در یک کاسه آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و به مایه تخم مرغ اضافه کنید.و در آخر هم دارچین را به مواد اضافه کرده و هم بزنید .
و کمی دیگر هم بزنید تا آرد با مواد خوب مخلوط بشه .
مواد کیک را توی قالب بریزید و روش را صاف کنید و بعد گلابی ها را یواش توی مواد کیک به حالت ایستاده قرار دهید . من از 4 تا گلابی استفاده کردم شما می تونید از 6 عدد استفاده کنید. فقط گلابی ها را بیشتر به سمت مرکز کیک قرار دهید چون زمانی که کیک می پزه گلابی ها از هم دور میشن .
بعد کیک را توی فر گذاشته تا به مدت 45 تا 1 ساعت  یا تا زمانی که یک خلال دندان را توی کیک فرو کنید و تمیز بیرون بیاد توی فر بپزه ... از آنجایی که دمای فرها با هم فرق می کنه بعد از 25 دقیقه هر بار کیک را چک کنید تا نسوزه :)



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر