۱۳۹۳ فروردین ۵, سه‌شنبه

نان ذرت سرخ شده ( hushpuppy )


 نان ذرت سرخ شده  ( hushpuppy )

این اسنک  در واقع یه پیش غذای  آمریکایی است که بیشتر در شمال آمریکا درست میشه و در کنار غذاهای دریایی و یا غذاهایی که روی BBQ درست میشه سرو میشه و بسیار خوشمزه است . در این دستور می تونید از شیر و یا  از باتر میلک و یا حتی آب هم  استفاده کنید و یا می تونید بنا به ذائقه اتون توی " هاش پاپی " از پیازچه یا پیاز ریز خرد شده و یا سیر هم استفاده کنید و یا کلا ساده بدون سبزیجات ذکر شده آنرا درست کنید. من این پیش غذا را با دو نوع سس سرو کردم یکی سس تند فلفل قرمز و یکی هم چتنی گشنیز که بسیار خوشمزه بود امیدوارم درست کنید و لذت ببرید.

مواد لازم :

آرد ذرت 1 پیمانه
آرد سفید 1/2 پیمانه
شیر 1/2 پیمانه
جوش شیرین 1/4 قاشق چایخوری
تخم مرغ بزرگ 1 عدد
پیازچه 1/4 پیمانه ( ریز خرد شده )
فلفل سبز تند 1 عدد ( ریز خرد شده )
نمک و فلفل به میزان لازم



در یک کاسه شیر و تخم مرغ را با هم خوب هم بزنید .

در یک کاسه دیگه آرد ذرت و آرد سفید و جوش شیرین و نمک و فلفل و پیازچه  و فلفل سبز ریز خرد شده را با هم مخلوط کنید .


حالا شیر را کم کم به آردها اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم خوب مخلوط بشه باید غلظت مواد تقریبا زیاد باشه نه زیاد سفت و نه زیاد شل و روان باشه.

از مواد به اندازه 1 قاشق مربا خوری  بردارید و توی روغن داغ بریزید و بگذارید تا سرخ شود .از مواد به میزان زیاد توی روغن نریزید چون وسط نان نپخته و خام می مونه به مقدار کم توی روغن بریزید تا با حرارت ملایم کاملا مغز پخت شود.و بعد روی دستمال آشپزخانه گذاشته و اجازه دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و نوش جان کنید.... pegah

۳ نظر:

  1. پگاه جان خیلی خوبه این....ممنون. اومدم سال نو رو بهت تبریک بگم دیدم پست جدید گذاشتی..... امیدوارم سال خوب و پر از سلامتی و عشق و شادمانی داشته باشی عزیزم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام شادی عزیز و مهربونم سال نو را هم به شما و خانواده عزیزتون تبریک می گم امیدوارم سال جدید سرشار از موفقیتهای بیشتر و سلامتی و آرامش براتون باشه :*

      حذف
  2. پگاه خانم نازنین من شماراخیلی دوست دارم ولی نمیدونم چرا دیگه پست هایی که میگذارید برای من نمیاد.


    پاسخحذف