۱۳۹۲ اسفند ۱۹, دوشنبه

کیک شربتی

کیک شربتی


مواد برای تهیه کیک:

آرد گندم مخصوص قنادی (آرد سفید) 300 گرم
شکر 230 گرم
ماست شیرین 1 لیوان
روغن 1 لیوان
تخم مرغ 4 عدد
بیکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
هل 1/4 قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه شربت:

زعفران دم کرده 1 قاشق مرباخوری
آب 1 لیوان
شکر 1 لیوان
گلاب 1/4 لیوان
پودر نارگیل به میزان لازم برای تزئین روی کیک

ابتدا فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

 شکر و روغن را با هم زن خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شود .بعد تخم مرغها را یکی یکی به مواد اضافه کنید و باز هم خیلی خوب هم بزنید.  حالا ماست شیرین را هم به مواد اضافه کنید و باز هم خیلی زیاد و خوب هم بزنید.( هم زدن خوب مواد دراین مرحله بسیار مهم است ).

آرد و بیکینگ پودر را الک کرده و به مواد اضافه کنید فقط دقت کنید بعد از اضافه کردن آرد نباید زیاد مایه را هم بزنید به اندازه ایی که توی مواد کیک گلوله های آرد نباشه کافیه .  ( کمی مواد سفت است .)

یک قالب مستطیلی شکل را با کاغذ روغنی بپوشانید و آنرا چرب کنید و مواد را توی قالب بریزید و به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که کیک بپزد درون فر بگذارید .

در این فاصله که کیکتان می پزد شربت را حاضر کنید:

آب و شکر و زعفران را به مدت 10 دقیقه بجوشانید و در پایان هم گلاب اضافه کنید . زیاد مهم نیست که شربت غلیظ بشه.

حالا کیک پخته شده را از فر در آورده و بگذارید تا کاملا سرد شود و با یک چاقوی تیز اول چند برش عمودی بزنید بعد هم برش مورب بزنید تا شکل لوزی به خود بگیرد و شربت هم در این فاصله باید سرد شده باشد  ( این خیلی مهمه که هم کیک سرد باشه و هم شربت ) و شربت را روی کیک بریزید تا سیراب بشه و در پایان هم با پودر نارگیل روی کیک را تزئین کنید..نوش جان.....................pegah

نکته: ماست باید حتما حتما حتما (خیلی تاکیدی ) شیرین باشه در غیر این صورت کیکتان خراب میشه.

نکته: شربت باید حتما سرد باشه و کیک هم باید حتما سرد باشه.

۶ نظر:

  1. با سلام و تشکر از سایت خوبتون اکثر غذاها سنتی و دستور طبخشون همراه با عکس هستش درست همونی که من چند وقته دنبالش می گشتم در ضمن اگه لطف کنین دستور طبخ کته کبابی و یه نان محلی هستش مخصوص شمال شیرین و کنجد دار اضافه کنین به سایتتون ممنون میشم.
    با تشکر فراوان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم از توجهتون ... به روی چشم در اولین فرصت هر دو دستور را به وبلاگ اضافه می کنم :)

      حذف
  2. سلام پگاه جون اولا دستتون درد نکنه بابت وبلاگ عالیتون که هر موقع سر میزنم ول کن نمیشم:))))))) ثانیا یه خواهشی ازتون دارم اگه امکانش هست دستور تهیه مافین آلبالویی و شکلاتی رو بذارین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوست خوبم ممنونم از تعریفتون خوشحالم راضی هستید ...دستور مافین یا کاپ کیک شکلاتی توی وبلاگ هست که می تونید در قسمت کاپ کیکها ببینید .در مورد مافین آلبالویی هم به روی چشم در اولین فرصت حتما دستورش را براتون می گذارم :)

      حذف
  3. in meghdar shekar k dakhel kayk mirizim bad ba sharbati k ezafe mishe, kak khayli shirin nmishe? mishe dastore kayk ba arde semolina k age eshtebah nakonam esmesh ravani (torki) e va sharbat daram hast, amozesh bdid. man dastoresho daram dorostesh kardam, ama maghze kayk seft shod, bayad sharbate sardo b kayke sard ezafe mikardam? man sharbate sardo b kayke velarm ezafe kardam

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یکی از دلایلی که اسم این کیک ، کیک شربتیه همینه چون خیلی شیرینه ... دستور شیرینی بسبوسه با آرد سمولینا در وبلاگ موجوده به روی چشم دستور روانی رو براتون میگذارم و نکات ریزشو براتون توضیح می دم :)

      حذف