۱۳۹۳ فروردین ۲, شنبه

شیرینی نارگیلی

شیرینی نارگیلی

یکی از شیرینی های معروف عید نوروز این شیرینی خوشمزه و معرکه است که یکم درست کردنش قلق می خواد ولی با یکم دقت و رعایت تمام نکات ذکر شده می تونید به نتیجه عالی برسید :)  امیدوارم درست کنید و از مزه خوبش لذت ببرید .

مواد لازم :

پودر نارگیل چرب 125 گرم
شکر 200 گرم
روغن مایع 75 گرم
سفیده تخم مرغ 3 عدد
آب لیموترش 1/2 قاشق چایخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
ابتدا شکر و پودر نارگیل و وانیل و نیمی از سفیده تخم مرغ و نیمی از روغن  را توی دستگاه غذاساز بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست و لطیف شود.
حالا مواد پوره شده را توی یک دیگ مناسب بریزید و دیگ را روی حرارت کم قرار بدید و مواد را هم بزنید تا مواد کمی نرم شود .

حالا بقیه سفیده تخم مرغ و روغن و آب لیموترش را اضافه می کنیم  و خوب هم می زنیم .( یه نکته خیلی مهم در مورد این شیرینی اینه که باید مواد گرم بشه به حدی که دستت را نسوزونه برای همین حرارت را کم کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط بشن و مواد گرم بشه نه داغ ) 
بعد مواد گرم و مخلوط شده را از روی حرارت بردارید و به کناری بگذارید تا سرد بشه . ( حتما وقتی کاملا خنک شد ازش استفاده کنید ).
فر را روی 170 درجه سانتی گراد گرم کنید .

کف سینی فر را کاغذ روغنی بگذارید .
حالا هم با قاشق و هم می تونید از قیف با ماسوره ساده استفاده کنید . مایه شیرینی را توی قیف بریزید و با فاصله روی سینی فر بریزید و سینی را توی فر گذاشته تا به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که کمی زیر شیرینی ها طلایی شود بپزد و بعد برای خوش رنگ شدن روی شیرینی می تونید گریل بالای فر را روشن کنید و به اندازه ایی که روی شیرینی ها طلایی شود آنها را بپزید .
بعد بگذارید شیرینی نارگیلی خنک شود و از روی کاغذ روغنی جدا کنید و توی ظرف سرو بچینید . نوش جان .....pegah
نکته مهم : هم زدن مواد روی حرارت یکی از مهمترین مراحل درست کردن یه شیرینی نارگیلی عالی و خوشمزه است پس خوب هم بزنید و حرارت حتما حتما ( خیلی تاکیدی ) کم باشه و داغی مواد توی دیگ به اندازه ایی باید باشه که دست رو نسوزونه و نجوشه 

نکته مهم : بعد از اینکه مواد شیرینی نارگیلی توی دیگ خنک شد اگه مواد سفت بود کمی سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید بسته به سفتی از 1 یا 2 قاشق سفیده می تونید استفاده کنید.
اگه مواد شیرینی نارگیلی شل بود از 1 قاشق غذاخوری آرد برنج برای برای سفت تر شدنش استفاده کنید . البته بسته به میزان شلی مواد از آرد برنج استفاده کنیدحتما نباید 1 قاشق غذاخوری آرد برنج را توی شیرینی بریزید . 
نکته : دو نوع پودر نارگیل توی بازار موجوده که یکی خشک و دیگری چرب است برای این شیرینی حتما حتما از نوع چرب استفاده بشه 




۴ نظر:

  1. سلام.ازدستورخوبتون ممنون.بی اغراق بگم عالی بود.من چندباردرست کردم هربارخیلی خیلی خوب بود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جونتون خوشحالم خوشتون آمد اگه تمایل داشتید عکسشو به صفحه من در فیسبوک بفرستید تا با اسم خودت به اشتراک بگذارم :)

      حذف
  2. پگاه جون مرحله غذاساز ضروریه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله مینا جون اگه می خواهید یک دست شه حتما تو غذاساز بریزید در غیر اینصورت نارگیل های درشت زیر دندون میاد :)

      حذف