۱۳۹۲ مرداد ۹, چهارشنبه

آش عدس و بلغور

آش عدس و بلغور

بلغور گندم 250 گرم
عدس 200 گرم
پیاز 1 عدد متوسط
آب گوشت ( استاک گوشت ) 1/5 تا 2 لیتر
سیب زمینی 1 عدد متوسط
سبزی آش 100 گرم ( تره/جعفری/اسفناج/شوید/گشنیز و....)
آب لیمو ترش 2 قاشق غذاخوری ( کم یا زیاد بودنش بسته به ذائقه شما داره )
زردچوبه و نمک و فلفل به میزان لازم

پیاز داغ و نعنا داغ برای تزئین

به به ببینید چه آش ابتکاری خوشمزه و مقوی ای براتون آوردم .... این آش برای افطار عالیه... pegah

از شب قبل بلغور و عدس را جداگانه درون آب گذاشته تا خیس بخورند .

درون یک دیگ ، پیاز و بلغور و عدس و زردچوبه و نمک و فلفل و آب گوشت را ریخته و بگذارید تا به مدت 1/5 تا 2 ساعت بپزد و بعد سبزی آش و سیب زمینی را هم اضافه کنید و درب دیگ را گذاشته تا آش حسابی جا بیفته و سبزی و سیب زمینی خوب بپزند.

5 دقیقه مانده به سرو آش آب لیمو ترش را اضافه کنید و کمی هم بزنید و در ظرف سرو بکشید و نوش جان کنید...... pegah

نکته: می توانید بجای آب گوشت از 1 عدد قلم گوساله و 1/5 لیتر آب استفاده کنید چون واقعا مزه خوبی به آش می ده. البته چون من آب گوشت اضافی توی یخچال داشتم توی آش ریختم وگرنه حتما از قلم استفاده می کردم

نکته: برای پیاز داغ 3 عدد پیاز را توی روغن داغ سرخ کنید وقتی کمی طلایی شد 1 قاشق زردچوبه به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

نکته: برای تهیه نعنا داغ : مقداری نعنا خشک را توی روغن نیمه گرم بریزید و کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید ...چون نعنا زود می سوزه ...

۱۰ نظر:

  1. سلام. خسته نباشين
    آب گوشت رو چطوري بايد تهيه كرد؟

    پاسخحذف
  2. سلام ممنونم .... هم می تونید از عصاره های موجود در بازار استفاده کنید و طبق روش ذکر شده روی جعبه اش آنرا تهیه کنید... یا اینکه مثل من گوشت و قلم را با مقداری ادویه گوشت و چند تا برگ بو و پیاز و یا هر سبزیجاتی که دوست دارید مثل هویج و پیازچه و یا 2 ساقه کرفس بگذارید بپزه و بعد این آب را را از صافی عبور بدین و برای تهیه آش و یا غذاهایی که احتیاج به استاک گوشت داره استفاده کنید.

    پاسخحذف
  3. balghore chi. lotfan jo ya gandom

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من از بلغور گندم استفاده کردم چون نوع بلغورش مهم نبود و با هر دو نوع خوب و خوشمزه میشه اسمی ازش نیاوردم می تونید از هر دو نوع بلغور استفاده کنید.

      حذف
  4. باسلام وتشکرازدستورات خوب شما من امروز این اش رابه همراه املت سبزیجات درست کردم هردوبسیارخوشمزه بودممنون

    پاسخحذف
  5. سلام.مرسی بابت دستورات آشپزی.من این آش رو درست کردم، اصلا فکر نمیکردم انقدر خوشمزه بشه.
    مرسی.پیمان

    پاسخحذف
  6. Sib zadi ni va pyaz ro chegone khord konim, mamnu

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به هر اندازه ایی که دوست دارید :) به اندازه نصف یک بند انگشت خوبه :)

      حذف