۱۳۹۴ شهریور ۱۰, سه‌شنبه

میرزا قاسمی ( mirza ghasemi )


میرزا قاسمی ( mirza ghasemi )

میرزاقاسمی معروف و دوست داشتنی ، یکی از خوشمزه ترین غذاهای شمالیه  که به مدل های مختلف درست می شه  بعضی بدون رب گوجه فرنگی و بعضی با گوجه فرنگی تازه اونو درست می کنند.

 حتی گذاشتن تخم مرغ روی میرزاقاسمی هم روشهای مختلفی داره بعضی گیلکها تخم مرغ را سرخ می کنند و روی میرزاقاسمی می گذارند و بعضی تخم مرغ را با همه میرزاقاسمی هم میزنند و بعضی مثل من تخم مرغ رو در انتهای پخت روی میرزاقاسمی میشکنند  اونو سرو می کنند.

 به هر حال دستور پخت برای این غذای خوشمزه زیاده که بدون شک مواد اولیه در همه یکسانه و یه نکته خیلی مهم که شمالیها بهش حساسیت ویژه ای دارن اینه که توی میرزاقاسمی از پیاز استفاده نمیشه البته من خودم نوع پیاز دارشو خیلی خیلی دوست دارم ولی باید به یه دستور سنتی و اصیل هم احترام ویژه گذاشت .

مواد لازم :

بادمجان کبابی 500 گرم
سیر 5 حبه ریز خرد شده
گوجه فرنگی 300 گرم
تخم مرغ 2 عدد
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری

روشهای مختلفی برای کباب کردن بادمجان داریم که از همه راحتر اینه که بادمجانها را روی گاز برشته کنید و بعد توی آب سرد بندازید تا پوستش راحت جدا شه .که من بیشتر اوقات از این روش استفاده می کنم یه روش دیگه هم هست که بادمجانها را توی فویل می گذارن و فویلو  توی فر قرار می دن و بعد که برشته شد داخل آب سرد می ندازن تا پوستش جدا شه .... 

بادمجانهای کبابی را روی تخته کار بگذارید و با ساطور اونو حسابی خرد کنید .

روی گوجه فرنگی ها آب جوش بریزید و بعد از 5 دقیقه آب جوشو خالی کنید و با آب سرد روی گوجه ها را بپوشانید و بعد از چند دقیقه به راحتی پوست گوجه ها  رو جدا کنید .

گوجه ها رو هم ، روی تخته کار بگذارید و به صورت نگینی ریز خرد کنید .

حالا کمی روغن در ماهیتابه ریخته و اول سیرو زردچوبه را با هم تفت دهید ، بعد بادمجانهای ساطوری را به سیر اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه تفت دهید تا  بادمجانها بپزند  سپس گوجه فرنگی  رو به همراه نمک و فلفل به آن اضافه کرده و سر تابه را بگذارید تا گوجه ها حسابی له بشن و بادمجان بپزه .....بعد با پشت قاشق چوبی اگه نیاز بود گوجه ها را له کنید .

در ادامه دو تا تخم مرغ روی میرزاقاسمی بشکنید و سر ماهیتابه را ببنید و اجازه دهید تخم مرغها کاملا بپزند .. میرزا قاسمی را با نان یا به سبک شمالی ها با کته میل کنید ... نوش جان ....pegah 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر