۱۳۹۴ مرداد ۸, پنجشنبه

تارت سیب ( apple tart )


تارت سیب  ( apple tart ) 

به بهههه براتون یه تارت آسون و ساده آوردم که راحت می تونید با هر میوه ای که دوست داشتید توی خونه درست کنید و ازش لذت ببرید  باید اعتراف کنم فکر درست کردن این تارت از اینجا اومد که  چندتا دونه سیب تو یخچال مونده بود که انگار جزئی از  یخچال شده بودند !! نه کسی نگاشون می کرد نه کسی سراغشون می رفت خلاصه سیب ها هم در کمال زیبایی و از عجایب روزگار یک ماه تمام ( شایدم بیشتر )  توی  یخچال صحیح و سالم بودن و هر وقت در یخچالو باز می کردم بهم لبخند می زدن  !!! منم دیدم فایده ای نداره اگه باهاش شیرینی یا دسر درست نکنم عمرا کسی اینا رو بخوره از این رو دست به خمیر شدمو یک تارت  خوشمزه باهاشون درست کردم  .با من همراه باشید با دستور ساده این تارت تابستونی خوشمزه... 


مواد لازم :

سیب 4 عدد متوسط و خلالی خرد شده
خمیر تارت ( اینجا دستورشو ببینید )
آرد ذرت 1 قاشق غذاخوری
دارچین 2 قاشق چایخوری
شکر دانه ریز 1/4 پیمانه
آبلیمو 1 قاشق مربا خوری

اول از همه خمیر رو آماده کنید ( می تونید اینجا دستورشو ببینید ) و توی یخچال بگذارید تا به مدت 20 دقیقه استراحت کنه .


بعد سیبها را خرد کنید و با آرد ذرت ، دارچین ، شکر و آبلیمو خوب مخلوط کنید .

فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید .


خمیر را به اندازه قالبتون باز کنید و مثل تصویر با چنگال سوراخهایی روی خمیر ایجاد کنید تا موقعیکه توی فر میره  پف نکنه .

حالا خمیر را توی فر بگذارید تا به مدت 10 دقیقه نیم پز شه بعد ازفر درش بیارید و سیبها را به ترتیب روی خمیر بچینید و دوباره تارت را توی فر بگذارید تا به مدت 20 دقیقه دیگه یا تا زمانیکه خمیر برشته شه وسیب ها نرم شه بپزه .

در انتها هم تارت را از فر دربیارید و بعد از خنک شده نوش جان کنید ....pegah

۲ نظر:

  1. سلام پگاه جان. ممنون از اینکه تجربه هاتون رو با ما به اشتراک میذارید. برای درست کردن تارت باید قالب مخصوص داشته باشیم و این قالب بهتره کفش از دیواره جدا بشه؟ اگر بخواهیم کرم پاتیسیر درست کنیم آیا این خمیر مناسبه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام عزیزم ، نه همیشه لازم نیست از قالبهای مخصوص استفاده کنید چون خمیر تارت مقدار قابل توجهی کره داره موقع پخت به شکل بیسکویت درمیاد و راحت از قالبتون جدا می شه می تونید در قالبهای شیشه ای مخصوص فر هم این تارت را درست کنید . اگه قالبهای خود تارت ، مخصوصا اینایی که کفش جدا میشه رو هم داشته باشید سهولت استفاده از اون بیشتره ... درمورد کرم هم بله می تونیداز کرم پاتیسیر خوشمزه توی تارت استفاده کنید منتها اول تارتتون را بپزید بعد که سرد شد توشو با کرم پاتیسیر پر کنید .

      حذف