۱۳۹۴ مرداد ۷, چهارشنبه

مرغ رست شده با سس مرکبات


مرغ رست شده با سس مرکبات


این غذا رو برای شماره 126 مجله سیب سبز درست و عکاسی کردم موضوع در مورد انواع غذا با سس مرکبات بود که با ترکیب آب انواع مرکبات یه سس خوشمزه درست کردمو مرغ رو باهاش مزه دار کردم و بعدم تو فر گذاشتم تا بپزه این غذا یکی از غذاهای خیلی خیلی خوشمزه است و به شدت پیشنهاد می کنم درستش کنید حتی اگه مرغ کامل در دسترستون نبود با تکه های کوچک مرغ این غذا رو درست کنید و ازش لذت ببرید . من برای این غذا از زعفران استفاده نکردم چون نمی خواستم طعم زعفران غالب باشه و می خواستم تمام رنگ و مزه مرغ از مرکبات باشه برای همین اگه تمایل دارید می تونید از 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده داخل مواد سس مرکبات استفاده کنید .



مواد لازم برای مزه دار کردن مرغ :

مرغ  کامل یک عدد متوسط
کره ذوب شده 50 گرم
آب پرتقال نصف پیمانه
آب لیمو ترش و آب نارنج  از هر کدام دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

مواد لازم برای داخل شکم مرغ:

فلفل دلمه ای کوچک یک عدد
فلفل سبز تند یک عدد
پیاز متوسط دو عدد
ادویه مرغ، ادویه کاری، زردچوبه از هر کدام یک قاشق چای خوری
نمک و فلفل به میزان لازم



در یک کاسه همه ادویه ها، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. کره آب شده را با آب پرتقال، آب نارنج، آب لیموترش، نمک و فلفل سیاه خوب مخلوط کنید.یکی از پیازهای دستور را چهار قاچ کنید.  فلفل سبز و فلفل دلمه ای را بزرگ خرد کنید.


 مرغ شسته شده را روی سطح کار قرار داده و داخل شکم مرغ را اول با مخلوط ادویه ها مزه دار و بعد با پیاز، فلفل دلمه ای و فلفل سبز پر کنید.

حالا با خلال دندان شکم مرغ را ببندید. فر را روی 180 درجه سانتی گراد روشن کنید.

تمام قسمت های مرغ را با مخلوط کره و آب مرکبات  خوب مزه دار کنید. یک عدد پیاز باقی مانده در دستور را به صورت حلقه حلقه برش بزنید و کف ظرف مخصوص فر بچینید.

 مرغ مزه دار شده را روی پیاز ها قرار داده و بقیه مخلوط کره و آب مرکبات را داخل ظرف بریزید. سر ظرف را با فویل بپوشانید و مرغ را در فر گذاشته و اجازه دهید به مدت یک ساعت بپزد، بعد فویل را از روی ظرف بر دارید و کمی از سسی که مرغ در آن قرار دارد را روی مرغ بریزید و اجازه دهید مرغ بدون فویل نیم ساعت دیگر بپزد تا روی آن برشته شود.

بعد از آماده شدن، مرغ را در ظرف سرو گذاشته و سس را روی آن بریزید یا می توانید سس را در ظرفی جدا، کنار مرغ سرو کنید.نوش جانتون ....pegah


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر