۱۳۹۳ اردیبهشت ۸, دوشنبه

خورشت ریواس


خورش ریواس

مواد لازم :

ریواس 200 گرم 
گوشت گوساله یا گوسفند 300 گرم
نعنا 50 گرم
جعفری 100 گرم
پیاز 1 عدد متوسط
زردچوبه و ادویه گوشت و پودر لیمو عمانی به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم




 ریواسها انواع مختلفی دارند این نوع ریواس که من استفاده کردم ریواس ساقه بلند نامیده میشه ...

ابتدا ریواسها را تمیز کنید و پوست آنرا بکنید و بشویید و به اندازه دلخواه خرد کنید ( من به اندازه 2 بند انگشت خرد کردم ) و به کناری بگذارید.
حالا سبزیها (جعفری و نعنا ) را با هم خرد کنید و در روغن سرخ کنید.

پیاز را ریز خرد کرده و در روغن سرخ کنید تا طلایی رنگ شود و بعد ادویه ها را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید ، حالا گوشت را هم اضافه کرده و با شعله زیاد باز هم تفت دهید تا گوشت رنگش تغییر کند. زیر حرارت را کم کرده به اندازه 3 لیوان آب به گوشت اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و بگذارید تا گوشتها بپزند.




وقتی گوشت پخت سبزی سرخ شده را هم اضافه کنید و بعد نمک و فلفل غذا را میزان کرده و بگذارید تا به مدت 10 دقیقه دیگه بپزد.




 بعد از 10 دقیقه ریواسها را هم اضافه کنید و باز هم بگذارید به مدت 5 تا 10 دقیقه دیگر بپزد و بعد در ظرف مورد نظر بکشید و میل کنید. نوش جان...pegah

نکته: ریواس خیلی زود پخته و له میشه برای همین 5 تا 10 دقیقه برای پخت آن کافی است.

نکته: طعم ریواس ترش است برای همین در اضافه کردن پودر لیمو عمانی دقت کنید.

نکته: در صورتیکه غذاهای ترش را دوست ندارید می توانید 2 تا3 قاشق غذاخوری شکر به خورش اضافه کنید تا ملس شود.

نکته: ادویه گوشت را می توانید از سوپرمارکتهای بزرگ تهیه کنید.

۱ نظر:

  1. وای ی ی پگاه جون چه جالب , چقدر ریواستون با مال اینجا فرق داره
    اینجا قرمزه و شکلش عین کرفس میمونه
    من باید حتما این خورشت رو امتحان کنم , حدس میزنم که لذیذ و ترش باشه :P

    پاسخحذف