۱۳۹۳ اردیبهشت ۶, شنبه

کرم ژله توت فرنگی






کرم ژله توت فرنگی


قبلا دستور کرم وانیلی را براتون گذاشته بودم که می تونید اینجا دستورشو ببینید حالا من یه دسر دو رنگ با این کرم بسیار خوشمزه درست کردم امیدوارم درست کنید و لذت ببرید.   
مواد لازم :

رنگ قرمز خوراکی 
ژله توت فرنگی 1بسته
آب داغ 1لیوان
آب سرد 1/2لیوان

کرم رو طبق دستور درست کنید فقط کمی بیشتر رو حرارت بگذارید تا غلیظ تر شود یعنی حتی از فرنی هم سفت تر بشه و بعد به اندازه دو قطره رنگ قرمز خوراکی بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید تا صورتی رنگ شود. حالا قالب مورد نظرتان را با روغن مایع کمی چرب کنید و  توی آنرا با مقداری کرم پر کنید و بگذارید کمی سرد شود.  


در این فاصله پودر ژله را توی یک ظرف ریخته و آب داغ را به آن اضافه کنید و روی بخار آب (به روش بن ماری)  بگذارید تا خوب ذرات ژله توی آب داغ حل بشه .حالا آب سرد رو هم اضافه کنید و کمی هم بزنید و روی کرم نیمه بسته شده را با ژله پر کنید و دوباره ظرف ژله را توی یخچال بگذارید تا نیم بند بشه. و روی ژله را با بقیه کرم وانیلی پر کنید ( در این مرحله اگه کرم  سفت شده بود می تونید روی بخار آب کمی آنرا گرم کنید تا نرم تر بشه و وقتی  کمی گرماشو از دست داد روی ژله نیم بند شده را با کرم پر کنید)  ظرف را دوباره توی یخچال بگذارید و بعد از 3تا4ساعت می تونید توی ظرف سرو  بر گردونید و نوش جان کنید....pegah 


۲ نظر:

  1. چه رنگ چشم نوازی هم داره پگاه جان ، یه مهمونی بشه ، برم تو کارش :)))

    پاسخحذف