۱۳۹۳ فروردین ۲۷, چهارشنبه

جوجه ماسالا

 جوجه ماسالا

راستش نمی دونم خود هندیها و یا پاکستانیها این غذا رو دارن یا نه :)))) یه روز که می خواستم یه غذای سریع 30 دقیقه ایی  بپزم درست کردن  این غذا به ذهنم رسید . قبلا دستور ادویه گرام ماسالا را براتون گذاشته بودم اگه تمایل داشتید این ادویه معرکه و خوشمزه را درست کنید اینجا کلیک کنید. 

مواد لازم :

مرغ 300 گرم به اندازه  2 بند انگشت خرد شده
ادویه گرام ماسالا 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
پیاز خلال شده 1 عدد کوچک
نمک و فلفل به میزان لازم

مرغها را توی یک کاسه ریخته وزردچوبه و نصف ادویه گرام ماسالا و نمک و فلفل و آبلیمو را به آن اضافه کنید و بگذارید توی یخچال تا 1 تا 2 ساعت بمونه ( البته من سریع غذا رو پختم بدون اینکه مرغ وقت لازم برای مزه دار شدن پیدا کنه ) ولی بهتره مرغ را به مدت 1 تا 2 توی مواد بگذارید بمونه  تا مزه دار شه .


فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

توی ظرف مخصوص فر کمی روغن بریزید و مرغهای ادویه دار را توی ظرف بریزید وبقیه  ادویه گرام ماسالا را روی مرغها  بپاشید و در آخر پیاز خلال شده را روی مرغ بریزید. حالا روی ظرف را  با فویل آلومنیومی بپوشانید و ظرف را توی فر بگذارید تا به مدت 20 دقیقه بپزه و اگه تمایل دارید روی مرغها برشته بشه بعد از 20 دقیقه فویل را بردارید و گریل بالای فر را روشن کنید و به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که روی مرغها کمی طلایی شود بپزید . نوش جان .......pegah 


۴ نظر:

  1. به به دستتون طلا حتما امتحان می کنم عالیه

    پاسخحذف
  2. پگاه جان در صورت نبودن فر چطور میشه این غذارو آماده کرد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. می تونید همه مواد رو توی ماهیتابه بریزید و درب ماهیتابه رو ببندید و یا نصف استکان آب بهش اضافه کنید و بگذارید با حرار ملایم خوب بپزه :)

      حذف