۱۳۹۲ اسفند ۳, شنبه

کیک شکلاتی ( chocolate cake )




کیک شکلاتی ( chocolate cake )

خوب اینم کیک شکلاتی ای که  برای تولدم درست کردم :))))) شاید بگید آخه آدم مگه برای تولد خودشم کیک درست می کنه !!!!؟؟؟؟  راستش من که همیشه دوست دارم توی روز تولدم استراحت کامل کنم و پام رو تو آشپزخونه نگذارم :))) ولی خوب گرچه همسر گرامی ازم خواست دست به سیاه و سفید نزنم چون می دونستم هیچکی تو خونه جز خودم طرفدار کیک شکلاتی نیست و کیکهای بیرون هم ممکنه باب میلم نباشه ترجیح دادم یه کیک سر تا پا شکلاتی برای خودم درست کنم  با یه تزئین ساده و راحت ......اینم هدیه روز تولدم به خودم بود ( بد نیست شما هم یه روز در سال یکبار به خودتون کادو بدین باور کنید استحقاقشو دارین حالا می تونه یه کیک باشه می تونه هر چیز کوچک دیگه ای باشه  ;) :) )



قبلا دستور یه کیک شکلاتی را اینجا گذاشته بودم ولی از آنجایی که دنبال یه کیک بودم که بی دردسر درست کنم  و کثیف کاری  نداشته باشه و یه عالمه ظرف رو دستم نگذاره از همون دستور همیشگی ای که بیشتر کیکهامو می پزم  استفاده کردم گرچه به سبکی کیکهای اسفنجی نیست ولی خوشمزه و نرم و لطیفه  برای اسفنجی شدنشم می تونید زرده ها و سفیده های تخم مرغ را از هم جدا کنید .. برای تزئینشم هم از گاناش ( که می تونید دستورشو اینجا ببینید ) و هم از کرم شکلاتی ( که می تونید دستورشو اینجا ببینید )استفاده کردم .. امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید ....pegah

مواد لازم برای کیک:

آرد  270 گرم
شکر 200 گرم 
پودر کاکائو 30 گرم
تخم مرغ 3 عدد
روغن مایع 3/4 پیمانه
شیر 3/4 پیمانه
وانیل نوک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
مواد لازم برای تزئین :
ترافل های قلبی شکل 
شکلات چیپسی به میزان لازم


 فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.


ابتدا تخم مرغها را به همراه شکر خوب بزنید تا پف کنه و کرم رنگ بشه بعد هم زمان که همزن روشنه شیر و وانیل را اضافه کنید .


حالا روغن مایع را هم اضافه کنید . پودر کاکائو را با آرد و بیکینگ پودر خوب مخلوط کنید و به مایه کیک اضافه کنید کمی با دست هم بزنید و بعد همزن را روشن کنید و فقط تا حدی که آرد با مواد خوب مخلوط بشه هم بزنید ( زیاد هم زدن باعث میشه پف کیک و بافت کیکتون خراب شه )


حالا کف قالبتون را چرب کنید یا اینکه کاغذ روغنی بندازید و مواد کیک را توی قالب بریزید . قالب را توی فر بگذارید تا به مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که یه خلال دندان را توی کیک فرو می کنید و تمییز بیرون میاد بپزید .

بعد کیک را روی توری فلزی بگذارید تا سرد بشه . حالا کیک را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.


گاناش را به روش گفته شده در اینجا درست کنید و وسط کیک را با گاناش پر کنید ( می تونید از کرم شکلاتی برای وسط کیک استفاده کنید من گاناش را بیشتر دوست داشتم  )

بعد  لایه دوم کیک را روی گاناش بگذارید . روی این لایه را هم با گاناش بپوشانید .

کیک راتوی یخچال بگذارید تا یکم خودشو بگیره نه زیاد که گاناش سفت بشه !!!!!

بعد شکلاتهای چیپسی را  به صورت نا منظم دور تا دور کیک بچسبونید .


و  کرم را توی قیف با هر ماسوره ایی که دوست دارید بریزید و دور تا دور کیک را با کرم شکلاتی تزئین کنید.و با ترافلهای خوش رنگ چندتا روی کرم شکلاتی بگذارید .. نوش جان ....pegah

۱۰ نظر:

  1. تزئین این کیک فوق العاده زیباست...تولدتون مبارک :)

    پاسخحذف
  2. عالى بود ممنون از دستور پخت

    پاسخحذف
  3. چه کردی مادرجان ، من مخلص و چاکر هر چی کیک شکلاتی هستم ، دیگه این که فوق العاده هم شده ، دسسست گلت درد نکنه و دوباره تولد مبارک دوستم :*

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فدات رزی جونم خودمم مخلصشم در حد لالیگاااااا قربون محبتت عزیزم :*

      حذف
  4. پگاه جون سلیقه ات حرف نداره عزیزم! خیلی کیک خوشگلی شده! بافت و مزه اش هم که دیگه معلومه چقدر عالیه! دستت درد نکنه عزیزم!
    راستی تولدت هم مبارک باشه!

    پاسخحذف
  5. سلام خانم محترم.
    من تاحالا هیچ کیکی نپختم ولی تصمیم گرفتم برای اولین کیک،این کیک رو بپزم.نتیجه رو بهتون میگم.
    فقط یه سوال از چه آردی باید استفاده بکنم؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام خدمت شما
      نوش جونتون از آرد سفید قنادی استفاده کنید.

      حذف