۱۳۹۲ بهمن ۲۲, سه‌شنبه

کرم وانیلی

کرم وانیلی

این کرم بسیار خوشمزه را هم می تونید به عنوان دسر استفاده کنید به این صورت که توی قالبهای طرحدار بریزید و یا اینکه  توی پیراشکی بگذارید یعنی به عنوان مغز پیراشکی استفاده کنید  و یا تزئین روی کیک و شیرینی ..... در واقع این کرم یه جور کرم همه کاره و خوشمزه است که دوست داشتم روش تهیه اش را با شما در میان بگذارم امیدوارم درست کنید و لذت ببرید  :) ... pegah

من از این کرم برای توی پیراشکی استفاده کردم که میتونید اینجا دستورشو ببینید.

زرده تخم مرغ 3 عدد
شکر 75 گرم
آرد 30 گرم
کره 20 گرم
وانیل نوک قاشق چایخوری
شیر 350 میلی لیتر ( 1 لیوان و نصفی )


زرده های تخم مرغ را با نصف شکر توی کاسه همزن بریزید و خوب هم بزنید تا کرم رنگ بشه . بعد آرد را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید و مواد را به کناری بگذارید.


شیر را توی دیگ بریزید و بقیه شکر را هم به آن اضافه کنید و زیر حرارت را روشن کنید و با هر وسیله ایی که دوست دارید آنرا هم بزنید و اجازه دهید تا شکر توی شیر حل بشه ( نکته مهم اینه که شیر نجوشه در حدی که داغ بشه و شکر توی آن حل بشه کافیه . )


حالا شیر داغ را از روی حرارت بردارید و به مخلوط زرده ها به صورت کم کم اضافه کنید و با مفتول سیمی خوب هم بزنید . یعنی همزمان که با یه دست شیر داغ را به زرده ها اضافه میکنید با یه دست دیگه تند هم بزنید  ( تصور کنید من چطوری در این حالت عکس گرفتم :))))) )


وقتی خوب شیر و زرده ها با هم مخلوط شدن دوباره مواد را توی دیگ  بریزید و دیگ را روی حرارت قرار دهید ( حرارت باید خیلی کم باشه  ) و مدام با مفتول سیمی آنرا هم بزنید که یه مایه غلیظ داشته باشید. ( در این مرحله باید یادآوری کنم اگه می خواهید به عنوان روکش کیک از این کرم استفاده کنید کمی شل تر کرم را از روی حرارت بردارید و اگه میخواهید به عنوان مغز پیراشکی یا دسر از این کرم استفاده کنید کمی سفت تر و غلیظ تر  کرم را از روی حرارت بردارید چون وقتی این کرم سرد بشه حسابی خودشو می گیره .)


وقتی کرم به غلظت دلخواه رسید آنرا از روی حرارت بردارید و کره و وانیل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. بعد کرم را بنا به نیاز خودتون توی قالب یا روی کیک یا ... بریزید. نوش جان ....pegah

نکته:  این کرم زود می بنده پس برای اینکه روی کرم بسته نشه و خشک نشه یه پلاستیک فریزر روی آن بگذارید طوری که پلاستیک روی کرم را بگیره .... :)

۲ نظر: