۱۳۹۴ تیر ۲۵, پنجشنبه

تارتلت کنجدی با شیره خرما



من یه خاله دوست داشتنی دارم که وقتی از بوشهر میاد و می بینیمش برامون یه عالمه سوغاتی های خوشمزه میاره که ارزشش برای ما که دستمون از بوشهر کوتاست، خیلی خیلی زیاده یکی از اون سوغاتی های خوشمزه خرمای بوشهره و یکی دیگه ارده و شیره خرمای اصله  من بعد از مدتها کنج کابینتم شیره خرما رو پیدا کردم  و یهو به ذهنم رسید یه شیرینی خوشمزه باهاش درست کنم و به مهمونی ای که دعوت بودم ، ببرمش .... برای همین زمان  یاری نمی کرد تا خودم از روی دستور خمیر تارتی که  تو وبلاگ داشتم  تارتلت های خوشگلو درست کنم پس از نوع آماده و شیرینش که همیشه چند بسته ای توی خونه دارم استفاده کردم از آنجایکه شیره خرما روانه  می خواستم با یه چیزی کمی منسجم ترش کنم به ذهنم رسید از مقدار کمی کره استفاده کنم که نتیجه هم عالی بود گرچه سفت سفت نشد ولی بعد از سرد شدن منسجم و خیلی خوب بود . من  هیچ جایی شبیه این تارتلت هایی که درست کردمو ندیدم، برای همین این تارتلت های خوشمزه و خوشگل از ابداعات هول هولکی من  اونم موقع رفتن به مهمانی محسوب می شه :)))

مواد لازم :

تارتلت های شیرین 1 بسته
شیره خرما 5 قاشق غذاخوری
کنجد 1و 1/2 پیمانه
کره 50 گرم

اگه نتونستید تارتلت های آماده رو از لوازم قنادی گیر بیارید فقط کافیه از این دستور ( اینجا کلیک کنید )  استفاده کنید و خودتون توی خونه اونو تهیه کنید .



من اول کنجدها رو تفت دادم چون کنجدهای من خام بود و نمی خواستم شیرینیم بوی خامی بگیره یه چند دقیقه توی ماهیتابه ریختمشون و تفتشون دادم تا بوی خامیشون گرفته شه .
بعد شیره خرما و کره را بهشون اضافه کردمو هم زدم تا خوب با هم مخلوط شن و بعد از روی حرارت برداشتم و توی تارتلت های آماده رو باهاش پر کردم و روشو با خلال پسته تزئین کردم . مزه بهشت می ده این تارتلت های خوشمزه و به شدت مقویه اونم برای بچه ها ،پسر کوچولوی من که عاشقشه ^_^ ... نوش جان ...pegah

۴ نظر:

  1. وای ی ی ی اینها چه جیگری شدن
    چه عکسهایی شده
    من هم مثل شادی جون اعتراف میکنم که شیره خرما تا به حال نخوردم :D
    راستی اونجا که نوشتی اینجا کلیک کنید , عمل نمیکنه خواهرررررر
    دستت درد نکنه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فدات گیلدا جون خودت جیگری که جیگر می بینی :** لینکو درسش کردم خواهر ، مزه اش خیلی خوبه با شیر مخلوطش کنی دیگه محشره اگه شیره انگور خورده باشی یه چیزی تو همون مایه هاست ^_^

      حذف
  2. به به عجب ترکیبی ، عالیه . دستتون درد نکنه و نوش جان

    پاسخحذف
  3. وای چقدر خوشگل و مشجل هستند . راست کار یه هوای سرد و زمستونیه. مرسی ای هول هولکی شف خوش سلیقه

    پاسخحذف