۱۳۹۳ بهمن ۷, سه‌شنبه

شیرین کردن پوست مرکبات ( خلال پوست پرتقال )


شیرین کردن پوست مرکبات ( خلال پوست پرتقال )

این پست می تونه یکی از پست های کلیدی برای تهیه انواع خلال و درست کردن انواع مربا و یا ترشی با پوست مرکبات باشه از آنجایی که پوست مرکبات بسیار تلخ است اصطلاحا به این زهر گیری و یا تلخی گرفتن از پوست پرتقال،  " شیرین کردن "گفته می شود . امیدوارم از این پست استفاده لازمو ببرید.

امروز برای شما طرز تهیه خلال پوست پرتقال را در نظر گرفتم. با این روش شما علاوه بر پوست پرتقال می توانید تلخی پوست نارنج، لیموترش و کامکوات را بگیرید و از آنها در تهیه مربا، نان، دمنوش و انواع غذاهای سنتی مانند، قیمه نثار، شیرین پلو، هویج پلو و برای درست کردن یا تزئین انواع دسر استفاده کنید. همچنین  برای نگه داری طولانی مدت، بعد از گرفتن پوست مرکبات، می توانید آنها را روی رادیاتور یا بخاری و یا درون فر خشک کنید، برای استفاده بعدی هر بار مقداری از خلال های خشک شده را در آب بخیسانید وسپس مورد استفاده قرار دهید.

خلال پوست پرتقال

برای این منظور شما به پوست 3 عدد پرتقال بزرگ احتیاح دارید. ابتدا پوست پرتقال را خوب بشویید و بعد  آن را پوست بگیرید. پوست های پرتقال را به مدت دو ساعت در آب سرد گذاشته و بعد آن را آب کش کنید و با یک چاقوی تیز هر چقدر امکان دارد پوست سفید را از پوست نارنجی پرتقال جدا کنید، حالا این پوست ها را به صورت خلال های نازک برش بزنید.

در یک دیگ مقداری آب بریزید و خلال ها را درون دیگ ریخته و زیر حرارت را روشن کنید، همین که آب جوش آمد اجازه دهید خلال ها به مدت 5 دقیقه بجوشند و بعد آنها را آبکش کنید، این عمل را دوبار دیگر تکرار کنید. در پایان  بگذارید خلال ها سرد شوند و بعد در مربا یا غذا که در پست های آینده   دستورش را خواهم گذاشت از این خلال ها استفاده کنید. 


۶ نظر: