۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۵, چهارشنبه

حلوای زعفرانی ( saffron halwa )


حلوای زعفرانی ( saffron halwa )

من به شخصه زیاد اهل خوردن حلوا نیستم ولی  برای مشتریهام و مراسم و سفارشاتم همیشه درست میکنم ، از بین حلوا ها هم حلوای انگشت پیچ بوشهری رو خیلی دوست دارم که می تونید اینجا دستورشو ببینید این حلوای زعفرانی  با بوی عالی و مزه بی نظیرش یکی از انواع حلواهای مورد پسند مشتریهامه امیدوارم درست کنید و لذت ببرید ....pegah


مواد لازم :

آرد 3 پیمانه
روغن مایع 1/5 پیمانه
روغن جامد یا کره  70 گرم
شکر 3 پیمانه
آب 3 پیمانه
زعفران 1/4 پیمانه غلیظ
گلاب 1/4 پیمانه

 آرد را به همراه روغن مایع در ماهیتابه ریخته و خوب تفت دهید تا رنگ آرد کرم رنگ شود و بوی خامی آرد حسابی گرفته شود بعد  روغن جامد رو اضافه کنید ( من از روغن جامد زعفرانی استفاده می کنم ) و خوب به هم زدن ادامه دهید .

در این فاصله در یک دیگ دیگر آب و شکر را روی حرارت گذاشته تا شکر حل شود و بعد زعفران و گلاب را اضافه کرده و بعد از 5 دقیقه جوشیدن زیر حرارت را خاموش کنید .

وقتی حلوا به رنگ کرم رسید شربت داغ را به حلوا اضافه کنید و هم بزنید تا شربت با آرد خوب مخلوط شود اگه حلوا رقیق بود، کمی روی حرارت  هم بزنید تا حلوا سفت شود  و اگه حلوا خیلی سفت بود می تونید میزان شربت رو بیشتر کنید . نوش جان ....pegah

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر