۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۰, دوشنبه

کوکو سبزی( koko sabzi )


کوکو سبزی

کوکو سبزی جان بی نظیر که معرف حضور همه ایرانی هاست یکی با زرشک یکی با گردو یکی با انواع مختلف سبزی و یکی با چند برگ کاهو این کوکوی معرکه رو درست میکنه و ازش لذت می بره توی خانواده ما هم زرشک و گردو از مواد کوکو حذف میشه و با یک پر کاهو کوکو رو خوشمزه تر می کنیم البته جنوبیها با ترکیب سبزیهای مختلف بجز شنبلیله این کوکو رو درست می کنن و در شهرهای شمالی با ترکیب سه تا چهار نوع سبزی و یا اضافه کردن سبزیهای محلی خوشبو این کوکوی معرکه رو درست می کنن با من همراه باشید با دستور کوکو سبزی پگاه پز :) 

مواد لازم :

سبزی کوکو ( تره _ جعفری _ گشنیز_شوید ) 400 گرم ( من تره و جعفری رو بیشتر از دو سبزی دیگه می ریزم )
کاهو 1 برگ 
پیاز ریز خرد شده 1 عدد کوچک 
زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری
آرد 1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 4 عدد 
نمک و فلفل به میزان لازم

من هرگز به کوکو سبزی بیکینگ پودر یا جوش شیرین اضافه نمی کنم در اصل این کوکو پر تخم مرغ است و اضافه کردن آرد هم اختیاریه که من همیشه می ریزم البته در حد همون 1 قاشق چون بیشتر از این کوکو مزه خودشو از دست می ده .

سبزی کوکو و کاهو  رو ریز خرد کنید بعد همه مواد لازم دستور رو توی یک کاسه بریزید و خوب با هم مخلوط کنید حالا اگه دوست داشتید یک تیکه توی ماهیتابه پهن کنید یا  قاشق قاشق از مواد کوکو در روغن داغ سرخ کنید . 

بعد از اینکه یک طرف کوکو پخت برش گردونید و طرف دیگه اشو هم سرخ کنید ما عادت داریم علاوه بر نان  در کنار کوکو سبزی ، از ماست و خیار یا ماست ساده استفاده می کنیم شما با هر چی دوست دارید سرو و میل کنید . نوش جان . ...pegah

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر