۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۶, پنجشنبه

خورشت قیمه




خورشت قیمه 

واقعا خورشت قیمه برای خودش  دنیایی داره ..... توی هر شهری هم یک مدل ازش درست میشه ما بوشهری ها هم قیمه معروفی داریم که بی نظیره می تونید اینجا دستورش رو ببینید .... این قیمه سنتی هم روش پخت خاصی نداره فقط یه سری اصولی داره که اگه رعایت شه یک قیمه درجه یک و خوشمزه و خوشبو خواهید داشت که خانواده از خوردنش حسابی لذت می برن یادتون باشه اضافه کردن دارچین و یه کوچولو گلاب می تونه بوی قیمه های نذری رو براتون تداعی کنه  بعضی ها هم زعفران می ریزن ولی ریختنش اختیاریه و بسته به ذائقه خانواده داره . 

مواد لازم :

گوشت قیمه ای خرد شده 300 گرم
لپه 70 گرم 
پیاز 1 عدد متوسط و ریز خرد شده 
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
آب 3 لیوان 
دارچین 1/2 قاشق چایخوری
گلاب 1 قاشق غذاخوری
ادویه گوشت یا ادویه خورشتی 1 قاشق چایخوری
زردچوبه و پودر لیمو عمانی 1 قاشق چایخوری
لیمو عمانی درسته 2 عدد
نمک و فلفل به میزان لازم

اول از همه پیاز رو در کمی روغن سرخ کنید تا نرم و سبک شه بعد حرارت رو زیاد کنید و گوشت رو به پیاز اضافه کنید و ادویه ها ( ادویه گوشت و زردچوبه و پودر لیمو عمانی و دارچین ) را به گوشت اضافه کنید و کمی هم بزنید تا گوشت رنگش عوض شه حالا لپه ها رو اضافه کنید و با گوشت تفت دهید ، 3 لیوان آب به گوشت اضافه کنید و اجازه دهید گوشت نیم پز شه ، حالا دو تا لیمو عمانی درسته رو سوراخ کنید و به خورشت اضافه کنید .

وقتی گوشت پخت، در یک ماهیتابه کمی روغن بریزید و رب گوجه را در روغن سرخ کنید سپس رب را به قیمه اضافه کنید و نمک و فلفل غذا رو میزون کنید در این مرحله اگه تمایل دارید به اندازه 1 قاشق غذاخوری گلاب به خورشت اضافه کنید و بعد از 5 دقیقه دیگر خورشت را به همراه سیب زمینی سرخ شده در کنار پلو  سرو کنید .نوش جان ...pegah  

نکته : ادویه گوشت و ادویه خورشتی را می تونید از ادویه فروشی ها یا سوپر مارکتهای بزرگ تهیه کنید ، در این غذا من فقط از ادویه گوشت استفاده کردم از آنجاییکه هر دو ادویه تقریبا ترکیب ادویه ای یکسانی دارند فقط از یک  مدل در خورشت استفاده کنید بهتره ....

نکته : لپه قیمه رو به دو مدل می تونید به خورشت اضافه کنید یا مثل دستور لپه رو با گوشت تفت دهید و بعد بپزید که اینجوری له نمیشه و یا اینکه لپه رو جدا بپزید و بعد وقتی گوشت نیم پز شد به خورشت اضافه کنید . 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر