۱۳۹۴ اسفند ۶, پنجشنبه

خوراک مرغ و نخود فرنگی



 خوراک مرغ و نخودفرنگی

من این خوراک خوشمزه را با ادویه پاپریکا درست کردم و واقعا طعم عالی ای داشت من این غذا رو با پلو سرو  کردم امیدوارم شما هم درست کنید و از مزه خوبش لذت ببرید .


 خوراک مرغ و نخودفرنگی

مواد لازم :

مرغ مکعبی خرد شده با استخوان 400 گرم
نخود فرنگی 1 پیمانه
سیب زمینی خام 1 عدد بزرگ و خرد شده
هویج 1 عدد بزرگ و حلقه شده
آب 1 پیمانه
ادویه پاپریکا 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری
پودر پیاز 1 قاشق چایخوری

فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید .

ظرف فر رو با کمی روغن زیتون چرب کنید مرغها و سیب زمینی و هویج و نخودفرنگی را توی ظرف بریزید و بعد روی آنها را با پودر سیر و پودر پیاز و ادویه پاپریکا  و نمک و فلفل مزه دار کنید و بعد 1 پیمانه آب را به مواد اضافه کرده و سر ظرف را با فویل ببندید .

ظرف را در فر گذاشته و به مدت 45 دقیقه غذا رو بپزید .

این خوراک را با نان یا پلو سرو کنید . نوش جان .... pegah

نکته : ادویه پاپریکا را می توانید از عطاریها و ادویه فروشی ها و سوپرمارکتهای معتبر خریداری کنید .

۲ نظر:

  1. بگاه جانم سلام،نميدونم شما منو يادتون مياد يا نه!جند ساله كه از روي دستور شما كيك درست ميكنم توي فيسبوك هم ازتون ايراداتم رو گاهي ميپرسيدم...الان هم نميدونستم سوالم رو اينجا بپرسم يا فيسبوك.توياينستا نميشد و توي تلگرام هم كفته بوديد نپرسم...راستش من تهران زندگي ميكنم،ميخواستم برم كلاس قنادي خانم كاوه...اما يه پيجي توي اينستا ديدم به نام بانو نازيلا...خيلي كاراش قشنگه،شيكه...نميدونم!مردد شدم...خانم كاوه رو كه حتما ميشناسيد...احساس كردم تزئينات و مدرن بودن خانم نازيلا بهتر از خانم كاوه هست...ميشه راهنماييم كنيد؟من به كس ديكه اي اطمينان ندارم جز شما...ممنون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام عزیزم تو اینستا زیر آخرین پست بپرسید زودتر می بینم و جواب می دم :* در مورد اون خانم منم کارهاشونو دیدم و خیلی زیبا بود و البته نمیشناسمشون ..... بازم بسته به سلیقه شما داره من که به صورت کامل خانم کاوه رو قبول دارم و همچنین خانم زهرا خورسند رو که آموزشگاه دارند... اگه خانم خورسند رو پسندید بگید من معرفیتون کردم خانم بسیار خوب و با سلیقه ای است . کارهاشون هم حرف نداره :)

      حذف