۱۳۹۴ مرداد ۲۸, چهارشنبه

پستوی گوجه خشک ( sun dried tomato pesto )


پستوی گوجه خشک ( sun dried tomato pesto )


سلام روزتون بخیر دوستان عزیز امروز می خوام شما رو با یک سس معرکه و خوشمزه ایتالیایی آشنا کنم که مزه بی نظیری داره  ایتالیایی ها انواع و اقسام سس پستو رو دارن  که می تونید یکی از معروفترینها رو اینجا ببینید  . حالا هم نوبت به درست کردن یک سس جدید بود که با گوجه خشک درست می شه ، نمی دونم یادتون هست یا نه ؟ که دستور گوجه خشک رو براتون گذاشته بودم اگه یادتون نیست با کلیک روی گوجه خشک به دستورش می رسید.

این سس خوشمزه علاوه بر گوجه خشک ، یک ترکیب بی نظیر دیگه هم داره که اونم ریحان هست ، که من خوش شانس بودم خواهر جان بذر این ریحانها رو ازایتالیا برام آورد منم بعد از کاشت ریحانهای ایتالیایی واقعا روزشماری می کردم تا این برگها بزرگ شن و باهاشون یک پستوی عالی درست کنم البته می تونید از ریحانهای معمولی ایرانی هم استفاده کنید ولی خوب عطر و بوی ریحان ایتالیایی بسیار قوی و تند و متفاوته ، بعد از ریحان خوشبو و عالی ایتالیایی  دانه کاج ستاره بعدی این سس خوشمزه است  ومتاسفانه  تنها ترکیبی که اینجا نتونستم پیدا کنم..... البته امیدوارم بتونم توی سفر بعدی به تهران بخرمش  این ستاره قابل جایگزین شدن با  گردو هم هست   و برای اطلاع شما عزیزان انواع  سس پستو رو می تونید علاوه بر دانه کاج  با  بادام درختی ، گردو و فندق هم درست کنید .
حالا می خوایم یه سفر خوشمزه و ارزون  به ایتالیا داشته باشیم و شما با مزه یه سس اصیل و عالی ایتالیایی آشنا شید بعد از اون هم می خوام دستور چند نوع غذای خوشمزه با این سس  رو براتون بگذارم پس با من  همراه باشید .


 مواد لازم :

گوجه خشک 1 پیمانه ( می تونید اینجا دستورش رو ببینید )
برگ ریحان تازه 1 پیمانه
سیر 3 حبه
گردو یا دانه کاج 1/4 پیمانه
پنیر پارمزان 1/2 پیمانه
نمک به میزان لازم
روغن زیتون 1 پیمانه


طرز تهیه :

اگه گوجه های خشکی که دارید  خیلی خیلی ترد و شکننده هستند  فقط کافیه به مدت 15 دقیقه توی آب جوش بگذارید تا نرم شه بعد آبشو دور بریزید و گوجه ها را داخل سس بریزید . 

حالا همه مواد لازم بجز روغن زیتون  رو توی دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد با هم مخلوط شوند بعد همچنان که دستگاه روشنه روغن زیتون را کم کم به مواد پستو اضافه کنید .

همینکه سس کمی رقیق و بسیار ریز شد دستگاه رو خاموش کنید و سس را توی ظرف سر دار بریزید . این سس به مدت 1 هفته  توی یخچال و به مدت 1 ماه درون فریزر قابل نگه داریست .

نکته : استفاده از پیاز متوسط هم در تهیه پستوی گوجه رواج داره و به دلخواه می تونید از آن استفاده کنید . 

نکته :غذاهای که میتونید با سس پستوی گوجه  درست کنید در زیر نوشته شده کافیه روی اسم غذاها کلیک کنید تا بتونید دستورشو ببینید .





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر