۱۳۹۴ تیر ۶, شنبه

خوراک مرغ و گوجه فرنگی با کته

خوراک مرغ و گوجه 

براتون یه غذای خوشمزه و آسون آوردم که مزه بی نظیری داره از اونجایی که من عاشق ترکیب گوجه و مرغ هستم و همیشه با این ترکیب دمی مرغ درست می کردم گفتم اینبار کمی آبدار تر مثل خوراک اونو بپزم که نتیجه  اش هم بسیار عالی بود ، تنها تفاوت این غذا با  بقیه خوراکهای مرغ  اینه که مقدار پیاز و گوجه این غذا زیااااااده و یکی از دلایل خوشمزگیش هم همینه :)  حتما درست کنید و از مزه خوبش لذت ببرید .

مواد لازم :

مرغ 3 تکه
گوجه 400 گرم
پیاز 2 عدد بزرگ
سیب زمینی 1 عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
آب 2 لیوان
نمک و فلفل  به میزان لازم
پودر لیمو عمانی و زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری
ادویه مرغ 1 قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه :

3 پیمانه برنج را به صورت کته یا آبکش بپزید .

پوست گوجه ها را بگیرید و بعد در دستگاه غذاساز آنها را پوره کنید .


در یک دیگ کمی روغن بریزید و پیاز های ریز خرد شده را درون آن سرخ کنید تا طلایی شود بعد به آن ادویه مرغ و زردچوبه و پودر لیمو عمانی و پودر فلفل قرمز اضافه کنید و 1 دقیقه تفت دهید تا بوی ادویه بلند شود بعد  رب گوجه را هم اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود . در ادامه تکه های مرغ را روی پیاز گذاشته و به مدت چند دقیقه هر دو طرف مرغ را با مواد تفت دهید .


پوره گوجه فرنکی را اضافه کنید به مدت 3 دقیقه تفت دهید و بعد آب را اضافه کنید ونمک و فلفل غذا رو اندازه کنید سپس  سر دیگ را گذاشته تا با حرارت ملایم غذا جا بیفته و مرغ بپزه آب این غذا باید کم باشه .

برای سیب زمینی سرخ کرده هم می تونید آنرا با رنده درشت ، رنده کنید و بعد در روغن داغ سرخ کنید که چیپسی شود .

خوراک را در ظرف سرو بریزید و دورتا دور آنرا با سیب زمینی برشته تزئین کنید .... نوش جان ...pegah

نکته : من این غذا رو خیلی ابتکاری درست کردم اگه بر حسب اتفاق این غذا در شهر شما پخته میشه خوشحال میشم به منم بگید <3 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر