۱۳۹۴ خرداد ۳۰, شنبه

کیک شاه توت ( شاتوت )mulberry cake


کیک شاه توت (mulberry cake)

وقتی فصل زیبای تابستون میاد همراه خودش  یه عالمه میوه خوشمزه میاره که عمر نگه داریشون زیاد نیست مثل این توت ها و تمشک و توت فرنگی و ...منم  که دوست دارم با همشون یه چیزی درست کنم ولی اینقدر مشغله زیاده که گاهی فقط برای اینکه میوه خراب نشه ترجیحا تبدیل به  مربا میشه  :)) این شاه توت ها هم قرار بود تبدیل به یه دسر شیک شن که زمان از دست رفت و تبدیل به کیک شدن :)) بازم شانس آوردن مربا نشدن :))) ولی عجب کیکی شد در ضمن این کیک بدون مایع است و آب مورد نیاز کیک از میوه تامین میشه اینو زودتر گفتم کامنت نگذارید که یادم رفته شیر و آب به دستور اضافه کنم  :).امیدوارم شما هم درست کنید و ازش لذت ببرید .

مواد لازم :

آرد 2 پیمانه ( 250 گرم )
تخم مرغ 4 عدد
روغن مایع 3/4 پیمانه
شکر 1 پیمانه  
بیکینگ پودر1  قاشق مربا خوری 
جوش شیرین 1/2 قاشق چایخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
شاه توت 2 پیمانه ( من از ترکیب توت سفید و توت سیاه استفاده کردم )



فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.
قالب تو خالی را با روغن مایع چرب کنید و به کناری بگذارید.




تخم مرغ ها  و شکر و وانیل  را توی کاسه همزن بریزید و  خوب هم بزنید تا  پف کنه و کرم رنگ شه ..

حالا همچنان که همزن روشنه روغن مایع را هم اضافه کنید و بعد همزن را خاموش کنید .

حالا شاه توت ها  را هم به مواد تخم مرغ اضافه کنید و با یه قاشق کمی هم بزنید تا یک دست شه .
توی یک کاسه آرد و بیکینگ پودر و جوش شیرین  را با هم خوب مخلوط کنید . 

حالا مواد آرد را هم به مایه کیک اضافه کنید و یه کوچولو هم بزنید تا مایه یکدستی داشته باشید ( از هم زدن بیش از اندازه مواد واقعا پرهیز کنید.)

 مواد را توی قالب کیک که حتما باید میان تهی باشه بریزید و قالب را توی فر بگذارید تا به مدت 1 ساعت یا تا زمانی که یه خلال دندان را توی کیک فرو می کنید و تمییز بیرون میاد ، بپزید .

بعد از اینکه کیک پخت از فر درش بیارید و اجازه بدین توی همون قالب حسابی خنک شه و بعد دور تا دورشو از قالب جدا کنید و توی ظرف سرو بر گردانید و نوش جان کنید .....pegah 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر