۱۳۹۳ بهمن ۱۹, یکشنبه

مربای پوست پرتقال

مربای پوست پرتقال

مربا یکی از گزینه های اساسی و اصلی صبحانه ما ایرانی ها است. علاوه بر صبحانه بیشتر اوقات، مربا ها را با چای عصرانه هم  سرو می کنند. برای درست کردن یک مربای خوب باید نکات مهمی را مد نظر داشت. همیشه از میوه های سالم و تازه برای تهیه مربا استفاده کنید، بهتر است مربا را در ظروف لعابی بپزید، بیش از اندازه آب یا شکر به مربا اضافه نکنید تا از شکرک زدن یا کپک زدن مربا جلوگیری کنید، مربا ها را در شیشه های استریل و تمیز که عاری از آب و چربی است، در یخچال نگه داری کنید.



مربای پوست پرتقال

مواد لازم :

پوست  پرتقال 250 گرم
شکر 500 گرم
آب دو لیوان
آب لیمو تازه 1 قاشق مربا خوری



ابتدا تلخی پوست پرتقال را بگیرید، به این صورت که پوست پرتقال را سه بار به مدت 5 دقیقه در آب بجوشانید و سپس آن را آبکش کنید.می تونید به طور مفصل اینجا در موردش بخونید.


می تونید علاوه بر خلال کردن پوست پرتقال به صورت مارپیچ پوست پرتقال را با چاقو بگیرید و مانند تصویر بالا آنرا رول کنید و به شکل گل رز درآورید و با یک خلال دندان آنرا محکم کنید و بعد تلخی آنرا بگیرید.



 در یک دیگ لعابی دو لیوان آب بریزید و شکر را هم اضافه کنید و بگذارید تا شربت به جوش آید، بعد پوست های پرتقال را اضافه کنید و منتظر بمانید تا شربت قوام لازم را پیدا کند.


 برای اینکه بفهمید شربت، قوام پیدا کرده یا نه! یک لیوان آب سرد کنار دست خود بگذارید و کمی از شربت را در آب بریزید، اگر شربت منسجم شد و به ته لیوان رفت یعنی مربا قوام لازم را پیدا کرده در غیر این صورت اگر شربت در آب پخش شد، یعنی هنوز قوام لازم را پیدا نکرده است. بعد از قوام آمدن مربا، آب لیمو را به آن اضافه کنید و بعد از پنج دقیقه مربا را از روی حرارت بردارید و بگذارید در همان ظرف سرد شود، سپس در یک شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگه داری کنید.


نکته: من هیچ افزودنی مانند وانیل ، هل، گلاب و ... به مربا ها اضافه نمی کنم چون طعم و بوی اصلی مربا رو دوست دارم شما بنا به سلیقه خودتون می تونید از انواع طعم دهنده ها استفاده کنید.


۶ نظر:

  1. خیلی خوبه ، خیلی خوشرنگه ، دوسش دارم و عطرش مستم کرد ، دستت درد نکنه عزیزم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جات خالی رزی جونم ، غیر از عطرش ، خوردنش به آدم آرامش می ده :)

      حذف
  2. خیلی خوشمزه و خوش عطره . من مربای تمام مرکبات رو دوست دارم . خیلی عالیه دستتون درد نکنه پگاه جون

    پاسخحذف
  3. سلام پگاه عزیز.خواستم ازتون تشکر کنم این مربارو امروز درست کردم و خیلی عالی بود.ممنونم از دستورای خوبتون. :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام عزیزم ، خوشحالم خوشتون آمد و نوش جونتون باشه :*

      حذف