۱۳۹۳ آبان ۲۸, چهارشنبه

کیک کدو حلوایی با شکر قهوه ای

کیک کدو حلوایی با شکر قهوه ای

معمولا خوردن کدو حلوایی برای خیلی از بچه ها و بعضی از بزرگترها زیاد خوش آیند و خوشمزه نیست و از خوردن این میوه پر فایده جالیزی فرار می کنند برای همین بعضی ها مثل من دنبال پیدا کردن ایده های متفاوت برای درست کردن غذا و کیک یا شیرینی و دسر با این میوه معرکه هستند تا بچه ها و گاهی بزرگترها ( مانند جناب همسر )  هم ترقیب به خوردن کدو شوند .
اولین پیشنهاد من یه کیک عالی است که علاوه بر کدو حلوایی در آن از شکر قهوه ایی هم استفاده کردم و بسیار خوشمزه شد . برای درست کردن این کیک نیازی به استفاده از قالب خاصی نیست . همینطور که در عکسها می بینید من هم از قالب میان تهی و هم قالب گرد معمولی استفاده کردم و یه نکته دیگه اینکه اگه طعم شکر قهوه ای را دوست ندارید می تونید از دستور حذفش کنید . یا 50 گرم به  مقدار شکر سفید دستور اضافه کنید. امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید.

مواد لازم :

آرد 390 گرم
شکر 200 گرم
شکر قهوه ایی 150 گرم
کره نرم شده 110 گرم
روغن مایع 1/2 پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
پوره کدوحلوایی1پیمانه و 3/4 پیمانه ( 1و 3/4 پیمانه )
شیر 1/2 پیمانه
دارچین 1 قاشق چایخوری
بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
جوش شیرین 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه :

اول از همه پوره کدو حلوایی را تهیه کنید که می تونید اینجا دستورشو ببینید.

فر را روی  170 درجه  سانتی گراد گرم کنید.

قالب مورد نظرتون که بهتره یک قالب 23 سانتی متری باشه رو با کره چرب کنید و یا اگه قالب ساده است کف آن کاغذ روغنی بندازید.


حالا توی کاسه همزن شکر سفید و شکر قهوه ایی و کره نرم شده و روغن مایع را با هم زن بزنید تا پفکی شکل  و سفید بشه .


بعد تخم مرغها را یکی یکی اضافه کنید اولی که خوب به خورد مواد رفت، دومی و همینطور تا آخرین تخم مرغ را اضافه کنید و بعد وانیل را هم اضافه کرده و به کناری بگذارید.


 توی یه کاسه دیگه پوره کدو حلوایی رو با شیر مخلوط کنید و با قاشق هم بزنید تا یک دست شود. مایع کدو حلوایی را به مواد تخم مرغ و شکر اضافه کن و با قاشق یواش و دورانی هم بزن تا با مواد تخم مرغی خوب هم بخوره.


آرد را با دارچین و بیکینگ پودر و جوش شیرین مخلوط کنید. حالا  توی 3 مرحله آرد رو یواش اضافه کنید و دورانی هم بزنید تا یک دست شود. می تونید با همزن  5 ثانیه هم بزنید تا بهتر با هم مخلوط شوند .


مواد کیک آماده شده رو توی قالب هایی که با کمی کره چرب کردید بریزید و اجازه دهید به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت یا تا زمانیکه یک خلال دندان را توی کیک فرو کنید و تمییز بیرون بیاد، بپزید.


من همینطور که در تصویر می بینید این کیک را هم در قالب میان تهی درست کردم و هم در قالب گرد ساده . بعد از اینکه کیک را از فر درآوردید اجازه دهید سرد شود و بعد از قالب جدا و نوش جان کنید.....pegah


۱۰ نظر:

  1. به به ، خیلی عالی . من عاشقشم . دستتون درد نکنه

    پاسخحذف
  2. وای ی ی خواهر چه عکس زیبایی شده این
    من نمیدونم چرا تو ٢ تا کیک تنبلی میکنم یکی کیک کدو , یکی کیک هویج :)))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فدات گیلدا جونیییییی :*** ولی خواهر بپز که واقعا خوشمزه است مخصوصا کیک هویج دیگه معرکه است .....

      حذف
  3. به به کیک کدوحلوایی درست میدونم چقدر عالیه نوش جون

    پاسخحذف
  4. پس کامنت من کوووو :((((((

    پاسخحذف
  5. واقعا دستورپختاتون حرف نداره من این کیک رو با یه دستور دیگه تو نت درست کردم (البته چون شما هنوز نذاشته بودین) خراب شد :( حتما باید با این هم درست کنم واقعا مرسی از دستور پختای بی نقصتون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم الهام جونم امیدوارم این یکی هم درست کنید و راضی باشید :*

      حذف