۱۳۹۳ آبان ۱۹, دوشنبه

پوره کدو حلوایی

پوره کدو حلوایی

خوب بالاخره نوبتی هم باشه نوبت وفای به عهده :))) چند وقت پیش توی اینستاگرام عکس اون کدوی خوشگلی که پایین می بینید را گذاشته بودم و قول دادم دسر و غذاهایی که باهاش درست می کنم را براتون بگذارم از آنجایی که برای مجله سیب سبز و آشپزی مثبت غذاهایی از کدو حلوایی فرستاده بودم،  نمی تونستم اینجا  هم همون ها را کار کنم برای همین امروز یواش یواش عکسها از آرشیو بیرون میان تا شما هم از این میوه جالیزی معرکه و درمانگر استفاده کنید . اول از همه باید یه بیس اصلی که من بیشتر توی دسر،کیک و یا غذاها استفاده می کنم را بهتون معرفی کنم
، این بیس اصلی پوره کدو حلواییه که من معمولا زیاد درست می کنم و توی فریزر آنرا منجمد می کنم و بعد در دستورهایی که براتون به زودی در وبلاگ می گذارم از این بیس اصلی استفاده می کنم .روش کار بسیار ساده است کدو را بشویید و بعد تخم کدو را خارج کنید و با چاقوی تیز کدو را به برشهای بزرگ تقسیم کنید و بعد آنرا توی دستگاه مخصوص، بخار پز کنید. البته من  دستگاهشو دارم ولی چون حجم کدویی که استفاده می کنم خیلی بزرگ و زیاده ترجیحا یه روش ساده برای آن دسته از عزیزانی که دستگاه مخصوصش را ندارند پیشنهاد می کنم .


یک دیگ بزرگ را تا نصف از آب پر کنید و بعد یک سبد فلزی بزرگ که به اندازه دهانه دیگ است را روی آن قرار دهید و کدوهای برش خورده را توی سبد فلزی بگذارید و زیر حرارت را روشن کنید و سر دیگ را روی کدو بگذارید و اجازه دهید به مدت 30 تا 40 دقیقه بخار پز شه . بعد از اینکه کدو ها نرم شدند اجازه دهید سرد شوند و بعد پوست آنرا کنده و با گوشتکوب یا توی دستگاه غذاساز آنها را پوره کنید، حالا به اندازه مصرف تان توی پلاستیک فریزر ریخته و بعد توی فریزر آنرا منجمد کنید.

به همین راحتی هر وقت خواستید دسر یا کیک و یا یه غذای خوشمزه درست کنید که احتیاج به پوره کدو دارید، یکی از این بسته را بیرون آورده و ازش استفاده کنید.

۶ نظر:

  1. به به عالی پگاه جون من همیشه کدوها رو میپزم و پوره میکنم
    شیوه جالبی بود ممنون / من هم دستگاه بخارپز ندارم و برام جالب بود این یه سری توری های فلزی هست مخصوص بخارپز کردن از اونها منظورت بود؟ یا مثلا یه ابکش فلزی هم مناسب میتونه باشه؟
    نمی دونستم عزیزم برای اشپزی مثبت هم کار ارایه میکنی عزیزم ...تبریک میگم
    از وقتی اونجوری بی اجازه دستورات رو چاپ کرده بودن نمیخریدم مجله شون رو ولی واجب شد بخرم :D

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فدات شادی جونم من منظورم همین آبکش های فلزیه که برنج توش آبکش می کنن .. آره الان دو ماهی هست برای آشپزی مثبت کار می کنم شادی مهربون از ماه بعد شماره جدیدو بگیر گلم :*

      حذف
  2. سلام پگاه جان ...
    همه آموزش های وبلاگتون عالی و جامع هستن .
    فقط با عرض شرمندگی بسیار زیاد یه مشکلی که وبلاگتون داره اینه که برای افراد عینکی خیلی سخته خوندن نوشته ها روی صفحه ی تیره .
    خسته نباشید و همیشه سلامت باشید و شاد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام مریم عزیزم ممنونم از لطفتون ... انشالله اگه وقت یاری کنه و بتونم یه گریزی بزنم حتما رنگ وبلاگو تغییر می دم عزیزم :)

      حذف