۱۳۹۳ مهر ۱۳, یکشنبه

نان و پنیر و سبزی


نان و پنیر و سبزی

خدا می دونه خوردن یه نون داغ با پنیر و سبزی چقدر می چسبه و خوشمزه است ... این پیش غذا یا  عصرونه خوشمزه اولین کار من  برای مجله سیب سبز بود.
که در واقع دومین فعالیت مطبوعاتی من محسوب میشه و منم  توی بخش خودم دو تا غذا با پنیر های متفاوت معرفی کردم که پنیر لیقوان یکی از اون پنیرها بود . البته مطالبشو سر فرصت به وبلاگ  اضافه می کنم تا دوستانی که دسترسی به مجله سیب سبز ندارن هم مطالب را بخونند و هم عکسهایی که گرفتم را ببینند.برای سرو نون پنیر سبزی ایده های زیادی به ذهنم رسید اول یک ایده سنتی ...ولی بعد فکر کردم این ایده رو  همه بلدن که با نون سنگک و پنیر و سبزی عکس بگیرند ...یا ایده استفاده از نان تست که فکر کنم این رو هم همه  تقریبا بلدن به اینصورت که نان تست را با پنیر و سبزی پر می کنند  ویا قالب می زنن و یا  مثلثی برش  می دهند که قبلا هم درست کردم می تونید اینجا ببنید. ....و در آخر نتیجه این شد  که خودم دست به کار شم و با خمیر هزار کاره ام  ( خمیری که بیشتر مواقع باهاش نون می پزم ) یه نون با ظاهری متفاوت درست کنم . البته بیشتر  دوست داشتم علاوه بر معرفی یه میان وعده سالم یه ایده خوب هم برای زیبا تر شدن میز عصرونه داده باشم ....
روش کار ساده است اول نان را درست می کنیم .بعد توی نان را با مواد پر می کنیم . پس زیاد سخت نیست با من همراه باشید با دستور خوشمزه و متفاوت نون پنیر و سبزی.


مواد لازم برای نان :

خمیر هزار کاره من ( همون خمیری که همیشه باهاش غذاهای نونی را درست می کنم و می تونید اینجا دستورشو ببینید.)
کنجد و سیاهدانه برای تزئین
زرده تخم مرغ
شیر 1 قاشق غذاخوری

مواد داخل نان:

پنیرلیقوان ( از هر نوع پنیر دیگه ایی که دوست دارید می تونید استفاده کنید.)
سبزی خوردن 200 گرم

اول از همه نان را درست کنید. به این صورت که خمیر را طبق روش گفته شده آماده کنید . بعد از سپری شدن زمان استراحتش با مشت پف خمیر را بخوابانید . بعد روی سطح کار بگذارید ( برای این خمیر نیازی نیست سطح کارتون را آرد پاشی کنید)


فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید و کف سینی فر رو با کاغذ روغنی بپوشانید.

حالا از خمیر ، گلوله هایی به اندازه یک نارنگی بردارید و با وردنه به ضخامت 1 سانتی متر پهن کنید. من برای قالب زدن این نان از دو تا قالب 6 و 9 سانتی متری گرد استفاده کردم . اول با قالب 9 سانتی متری قالب بزنید بعد قالب 6 سانتی متری را توی قالب 9 سانتی متری بگذارید و یه دایره از خمیر درست کنید . با این تفاصیل شما الان یه دایره به قطر 6 سانتیمتر دارید و یه حلقه تو خالی 9 سانتی متری ( درست مانند تصویر).


حالا حلقه 9 سانتی متری را به صورت مارپیچ بپیچونید و بعد دور دایره 6 سانتی متری بگذارید درست مانند یه  دیوار.همه خمیرها رابه همین صورت درست کنید و توی  سینی فر با فاصله بچینید . روی نانها را با پارچه تمییز بپوشانید تا 15 دقیقه دیگه استراحت کنه اینجوری حجم خمیر دوباره دو برابر میشه.

حالا برای رومال کردن نان ، زرده را با شیر مخلوط کنید وبا برس روی نانها را به زرده آغشته کنید و اگه تمایل دارید تخم خرفه یا کنجد روی نانها بپاشید.


نانها را توی فر بگذارید تا به مدت 25 تا 30 دقیقه خوب برشته شوند. برای خوشرنگ شدنش می تونید گریل بالای فر را روشن کنید همین که نانها طلایی شد گریل را خاموش کنید و نانها را از فر درآورده و روی پنجره سیمی خنک کنید .

در این فاصله که نانها خنک میشن ، می تونید مواد داخل نانها را آماده کنید.

برای اینکار سبزی خوردن را حسابی ساطوری کنید و بعد پنیر را اضافه کنید وبا چنگال این دو را به خورد هم بدید .
حالا توی نانها را با مواد پنیری پر کنید و با چند برگ جعفری یا نعنا یا ریحان تزئین کنید. نوش جان .....pegah :)


۵ نظر:

  1. به به چقدر عالی و خوب
    امیدوارم همیشه موفق و شاد باشی عزیزم ...عکسهاش هم خیلی زیبا شده حتما این مجله رو میخرم عزیزم
    نوش جونتون

    پاسخحذف
  2. دستور و مقدار خمیر هزار کاره را پیدا نمی کنم تمنا می کنم برایم بنویسید با سپاس رویا

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست خوبم روی خمیر هزار کاره کلیک کنید همون که رنگش زرده و بعد وارد صفحه خمیر پیراشکی و پیتزا می شید که منظورم همون خمیره :)

      حذف
  3. پگاه جون از راهنماییتون متشکرم <3

    پاسخحذف