۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۸, پنجشنبه

لقمه گوشت و بادمجان


لقمه گوشت و بادمجان

قبل از اینکه بریم سراغ دستور خوشمزه  و من درآوردی این غذا :)))) یه گله کوچولو ازبعضی از  دوستان عزیز دارم.... دوستان خوبم  من کلی برای درست کردن این غذاها و همچنین برای تایپ و درست کردن عکسهای مرحله به مرحله وقت می گذارم این یعنی احترام به مخاطب عزیز که شما دوستان گلم هستید ...... و تنها خواهش من اینه که اگه دستورهای وبلاگ را استفاده می کنید بجای کپی پیست کردن دستور لطفا لینک همین دستور را زیر غذاهاتون بگذارید اینجوری به این همه عشق و علاقه  ای که  من برای درست کردن غذا و ارائه یه دستور کامل و بدون نقص می گذارم احترام گذاشتید. واقعا از توجهتون ممنونم :)

و اما اصل مطلب.......این لقمه های با مزه هم می تونه یه پیش غذا باشه هم غذای کامل.... تازه برای مهمونیها هم یه ایده جالب و راحته امیدوارم درست کنید و از مزه عالی بادمجان و کدو در کنار بقیه مزه ها لذت ببرید .... pegah

مواد لازم : 
بادمجان بزرگ  1 عدد
کدو سبز بزرگ 1 عدد
گوجه بزرگ 3 عدد حلقه ای خرد شده
پنیر پیتزا به میزان لازم

مواد لازم برای سس گوشت:

گوشت چرخکرده 200 گرم
گوجه 2 عدد ریز خرد شده
رب گوجه 1 قاشق غذاخوری
پیاز متوسط 1 عدد ریز خرد شده
ادویه گوشت و زردچوبه و پودر لیمو عمانی به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم


ابتدا سس گوشت را درست کنید:

پیاز را ریز خرد کنید و توی روغن سرخ کنید تا طلایی رنگ شود . بعد ادویه ها را هم اضافه کنید کمی تفت دهید تا بوی ادویه ها بلند شود .
حالا گوشت چرخکرده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند . رب گوجه  و  گوجه فرنگی را هم اضافه کنید و اجازه دهید تا کمی گوجه ها نرم شوند بعد نمک و فلفل سس رو اندازه کنید و وقتی آب سس حسابی گرفته شد .... سس را به کناری بگذارید تا کمی خنک شود.


بادمجان و کدو سبز  را خوب بشویید و با پوست آنها را حلقه حلقه برش بزنید.کمی نمک روی آنها پاشیده  و  آنها را گریل کنید . در صورت تمایل می تونید با انگشت کمی روغن روی سطح بادمجان و کدو بمالید و بعد گریل کنید .

فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

حالا توی ظرف مخصوص فر یک عدد بادمجان گریل شده بگذارید و روش کمی از سس گوشت بریزید و روی سس گوشت را با کدو گریل شده بپوشانید و بعد روی کدو را هم با کمی مواد گوشتی بپوشانید و در آخر هم یه برش از گوجه حلقه شده بگذارید و روی گوجه کمی پنیر پیتزا بریزید . ( اگه قطر  بادمجان و کدو و گوجه یکی باشه غذاتون  خیلی زیبا تر میشه  )

همین کار را با بقیه بادمجانها و کدو های حلقه شده انجام بدید .


بدون اینکه روی ظرف را بپوشانید ... ظرف را توی فر بگذارید تا لقمه های خوشمزه  به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزه.. بعد ازسپری شدن زمان مذکور ظرف را از فر درآورده و غذا را سرو کنید و روی آنرا با نعنا تازه و یا خرد شده  تزئین کنید. .... نوش جان .....pegah

۱۰ نظر:

  1. خیلی خوشمزه به نظر می یاد.حتما درست میکنم.مرررسی.فقط منظورتون از گریل کردن چطوریه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جونتون .....منظورم اینه که بدون روغن روی ماهیتابه گریل یا روی BBQ آنرا درست کنید . البته توی ماهیتابه هم می تونید سرخش کنید ولی خیلی روغنی میشه این غذا :)

      حذف
  2. خیل ممنون واقعا واسه مهمونی عالیه

    پاسخحذف
  3. دستتون درد نکنه واقعا عالیه.

    پاسخحذف
  4. ابتکار جالبی بود.حتما درست میکنم.برعکس همسرم خیلی تنوع غذاییو دوست دارم.

    پاسخحذف