۱۳۹۳ خرداد ۸, پنجشنبه

ته چین مرغ


ته چین مرغ

من همیشه برای ته چین از زرده تخم مرغ استفاده می کردم ولی اینبار از تخم مرغ کامل یعنی هم زرده و هم سفیده استفاده کردم خیلی هم خوب بود بوی بد نمی داد و راضی بودم  تازه یه عالمه سفیده هم رو دستم نموند تا تبدیل به شیرینی بشه  :)))  امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید.

مواد لازم :

برنج 3 پیمانه پلوپز
مرغ آبپز 300 یا 400  گرم
تخم مرغ  3 عدد
ماست چکیده ترش 400 گرم ( میزان ماست بسته به خودتون داره می تونید مقدارشو به 300 گرم هم کاهش بدید. )
زعفران دم کرده غلیظ 1/3 پیمانه ( میزان ریختن زعفران سلیقه ایی است ولی کلا اینقدر بریزید که خوشرنگ بشه  )
نمک به میزان لازم

برنج را با مقدار نمک بخیسانید و بعد آنرا رو حرارت بگذارید و نیم پز کنید و بعد آبکش کنید .  ( می تونید بسته به ذائقه اتون برنج را دون تر یا نرمتر آبکش کنید من گذاشتم نرمتر شد بعد آبکش کردم ) بعد برنج را به کناری بگذارید .

مرغ را هم از قبل با کمی پیاز و ادویه آبپز کنید و بعد که پخت و خنک شد آنرا برشهای متوسط بزنید .( زیاد مرغ را ریز و ریش ریش نکنید تا زیر دندون بیاد ;) )


حالا تو یه کاسه بزرگ  تخم مرغها و ماست چکیده و زعفران و نمک ( با احتیاط نمک استفاده کنید چون قبلا به برنجتون نمک زدید ) را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا یک دست شه ....


به اندازه چند قاشق از مایه روی مرغها بریزید و مرغها را به مواد آغشته کنید .


حالا برنجها را توی بقیه مواد تو کاسه بریزید و خوب با هم مخلوط کنید .


کف دیگتون کمی روغن بریزید و نصف برنج ته چین را کف دیگ بریزید و درلایه بعد... مرغها را  روی برنج بریزید و بعد در لایه سوم بقیه برنج ته چین را اضافه کنید . و بگذارید با حرارت کم ته چین خوشمزه اتون آماده شه ( من  فر را روی 180 درجه گرم کردم و دیگ را توی فر گذاشتم بعداز اینکه برنج پخت گریل بالا را روشن کردم تا روی برنج هم کمی برشته شه ) ...... بعد تو ظرف سرو بکشید و با زرشک یا خلال پسته و بادام روش را تزئین کنید و نوش جان کنید .... pegah

نکته : می تونید از مقدار ماست دستور کم کنید و حدود 300 گرم بریزید.

نکته : می تونید هم روی گاز هم توی فر این غذا را درست کنید من تو فر درست کردم .

۴ نظر:

  1. perfect bud.man ta alanam sefide ro joda nemikardam.thx

    پاسخحذف
  2. Ye soal. dare zarf ro tuye fer bayad ba foil cover kard? mamnun az site khubetun,man hamishe be moshkel bar bokhoram,site sho maro chek mikonam. vaghean maher hastid.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم از لطفتون شما خیلی بزرگوارید.در مورد ته چین هم اگه تو فر می کذارید بله روش را با فویل بپوشانید و بعد از پخت فویل را بردارید و گریل بالا رو روشن کنید تا روش هم برشته شه :)

      حذف