۱۳۹۲ بهمن ۱۰, پنجشنبه

اسلاپی جو عدس ( sloppy lentil joes )


اسلاپی جو عدس ( sloppy lentil joes )

 یه روز که واقعاااا از خوردن غذاهای گوشتی خسته شده بودم و مجله های قدیمی آشپزیمو ورق می زدم تا بینشون یه غذای سالم و راحت پیدا کنم چشمم به این دستور خوشمزه از مجله هنر آشپزی افتاد با دستور خوب " نوید ذوالفقار "  به قول ایشون " تصور می کنید گیاهخواری با همبرگر جور در نمیاد پس چشمتان را ببندید و یه گاز از این ساندویج خوشمزه بزنید .... " خوب همین حرف کافی بود تا حس کنجکاویم گل کنه که مگه میشه یه ساندویج گیاهی ( از نظر من که گوشتخوارم ) خوشمزه باشه !!!!! ..... و جواب بله بود  :)))))  واقعاااا مزه عالی و خوبی داره.... اگه گیاهخوارید این غذا گزینه عالی برای یه شام خوشمزه است اگه هم مثل من از درست کردن غذاهای گوشتی خسته شدید حتما این ساندویج عالی را درست کنید پشیمون نمیشید ... pegah

مواد لازم برای 3 عدد ساندویج :

عدس قهوه ای 1 پیمانه
پیاز 1 عدد متوسط و ریز خرد شده 
سیر ریز خرد شده 1 قاشق سوپخوری
زنجفیل تازه 1/2 قاشق چایخوری ( رنده شده ) ( در صورتیکه زنجفیل تازه درد دسترس نیست از 1/4 قاشق چایخوری پودر زنجفیل استفاده کنید )
سس کچاپ 1 پیمانه
سس خردل 1 قاشق سوپخوری
سرکه سیب 3 قاشق سوپخوری
نمک و فلفل به میزان لازم


عدس را بشویید و با مقداری آب و نمک بگذارید تا بپزد. البته نباید عدس زیاد له شود. بعد از پخت آنرا توی آبکش بریزید و به کناری بگذارید.
مقدار کمی روغن توی ماهیتابه بریزد و پیاز را توی روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود . حالا سیر را هم اضافه کنید و اجازه دهید تا یکم تفت بخوره .


سس کچاپ و سس خردل و سرکه و زنجفیل را هم اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شود نمک و فلفل سس را اندازه کنید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا سس به مدت 5 دقیقه غلیظ شود.


در آخر هم عدس های پخته شده را به سس اضافه کنید و به مدت 2 تا 3 دقیقه بگذارید عدس مزه سس را به خودش بگیره .
نان همبرگر را از وسط نصف کنید و خمیر اضافی آنرا خالی کنید و مقداری از اسلاپی جو عدس را توی نان بریزید و با گوجه و پیاز و کاهو سرو کنید نوش جان ....pegah


۲ نظر:

  1. هوس انگیزه ، منم کنجکاو شدم امتحان کنم ، دست گلت درد نکنه

    پاسخحذف