۱۳۹۲ بهمن ۲, چهارشنبه

کوکی شکلاتی دوبل


کوکی شکلاتی دوبل

اگه مثل من عاشق شکلات باشید مطمئنا از طعم بی نظیر این کوکیز لذت می برید.  هم کاکائویی است و هم شکلات چیپسی داره :)))) فقط یه نکته مهم در مورد درست کردن انواع کوکی وجود داره و اون هم اینه که کوکی نباید زیاد توی فر بمونه تا خشک بشه و یا اینکه بسوزه به مدت زمانی که توی فر قرار میگیره توجه کنید و وقتی از فر بیرون میاد همچنان نرم است و به نظرتون نپخته میاد ولی چون بیشتر چربی بکار رفته توی کوکی کره است پس وقتی سرد میشه به حالت اصلیش یعنی حالت ترد بر می گرده در مورد این کوکی که دستورش را  براتون می گذارم خیلی دقت کنید چون بینهایت زود می سوزه  ......

آرد 155 گرم
کره 110 گرم
شکر دانه ریز  120 گرم 
تخم مرغ 1 عدد 
پودر کاکائو 1/3 پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
شکلات چیپسی 1 پیمانه و نصفی


فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.
کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.


شکر و کره را با همزن بزنید تا نرم و لطیف شود .
حالا تخم مرغ را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تخم مرغ به خورد مواد بره.


پودر کاکائو را هم اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مواد یکدست شود.
2 قاشق از آرد را به کناری بگذارید . بقیه آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید .و به مواد کوکی اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. ( میزان هم زدن مواد باید کم باشه چون کوکی به روغن میفته و کیفیتش را از دست می ده پس در حدی که مواد با هم مخلوط شوند .... هم بزنید )


آن دو قاشق آردی را که به کناری گذاشته بودید به شکلات چیپسی اضافه کنید و در آخر شکلات چیپسی را به مواد کوکی اضافه کنید با یه قاشق پلاستیکی هم بزنید تا شکلات چیپسی با همه مواد مخلوط بشه .


به اندازه یه اسکوپ قاشق بستنی از مواد کوکی بردارید و توی سینی فر بگذارید کمی با دست روی آنرا صاف کنید . یادتون باشه با فاصله این کوکی ها را کنار هم بچینید چون وقتی گرما بهش می خوره خودش را پهن می کنه .
حالا کوکی ها را به مدت 10 تا 12  دقیقه توی فر بپزید . بعد هم کوکی ها  را از فر دربیارید و بگذارید کاملا سرد و سفت بشه و بعد از کاغذ روغنی جدا کنید و نوش جان کنید ..... pegah

نکته:  لطفا زیاد مواد کوکی را هم نزنید چون کره داره به روغن میفته و کیفیتش رو از دست می ده هم مواد را در حدی که با هم مخلوط بشن هم بزنید نه بیشتر :) 

۶ نظر:

  1. چقدر كنار يه فنجون چاى مي چسبه! دستت درد نكنه عزيزم!

    پاسخحذف
  2. به به به شکلات اندر شکلات....خیلی خوبه.... خوش به حالتون :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شادی جونم فقط خوش به حال من بود چون من فقط تو خونه امون شکلات اندر شکلات دوست دارم :))))

      حذف
  3. یام و یام و یام ، چقدددر دوست دارم ، منم مشتریشم پگاه جونم :)))

    پاسخحذف