۱۳۹۴ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

کیک پرتقالی با رویه گاناش سفید


کیک پرتقالی با رویه گاناش سفید 

من این کیک رو توی قالب های آلومینیومی ارزون قیمت درست کردم فقط به این دلیل که به دوستان خاطر نشان کنم اگه فرتون تنظیم و دمای فرتون مناسب باشه و همچنین مواد کیک رو خوب با  ترازو اندازه گیری کرده باشید و بعد از اضافه کردن آرد به خمیر کیک بیش از اندازه هم نزنید،  فقط با یک چرب کردن معمولی اونم توی یک قالب آلومنیومی می تونید یک کیک عالییییی با بافتی فوقالعاده داشته باشید که صد البته به قالب نچسبیده و از قالب خیلی راحت جدا میشه ... پس معیار درست کردن یک کیک خوب داشتن قالب های آنچنانی و گرون قیمت نیست کما اینکه توی یک قالب معمولی و یه کوچولو تجربه کیک پزی  می تونید بهترین کیک رو بپزید .... این دستور کیک پایه خودمه که همیشه باهاش کیک می پزم و با کم و زیاد کردن مواد  به طعم جدید می رسم لطفا ازم نخواهید مقدار مواد رو به پیمانه بدم که سخت با اینکار مخالفم با خریدن یک ترازو که قیمت زیادی هم نداره یکم به پخت کیک حتی توی خونه ، حرفه ای تر نگاه کنید . امیدوارم این کیک رو درست کنید و از مزه خوبش لذت ببرید....pegah


مواد لازم :

آرد 300 گرم 
شکر دانه ریز 200 گرم
تخم مرغ 3 عدد
آب پرتقال 3/4 پیمانه
رنده پوست پرتقال 1 قاشق غذاخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
بیکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
روغن مایع 3/4 پیمانه

مواد لازم برای گاناش :

شکلات سفید 100 گرم 
خامه صبحانه 100 گرم 

اول از همه آرد و بیکینگ پودر رو با هم توی یک کاسه خوب مخلوط کنید .

فر رو روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

قالب مورد نظرتون رو با کمی روغن مایع چرب کنید .

توی کاسه همزن تخم مرغها را با شکر خوب هم بزنید تا کرمی رنگ شه و بعد وانیل رو اضافه کنید .

همچنان که همزن روشنه روغن مایع و آب پرتقال رو هم اضافه کنید حالا همزن رو خاموش کرده و آرد و رنده پوست پرتقال رو به مواد کیک اضافه کنید کمی هم بزنید نه زیاااااد به اندازه ای که آرد با مواد کیک خوب مخلوط شه در این مرحله هر چقدر بیشترهم بزنید پف کیکتون می خوابه !!!!

حالا قالب رو توی فر بگذارید و به مدت 45 دقیقه یا تا زمانیکه یک خلال دندون رو توی کیک فرو کنید و تمییز بیرون بیاد ، بپزید .

کیک رو از قالب جدا کنید و روی پنجره سیمی آنرا خنک کنید .

برای تهیه گاناش سفید : شکلات و خامه رو روی حرارت ملایم بگذارید و مدام هم بزنید تا شکلات توی خامه حل شه و گاناش یکدست شه در ادامه بعد از اینکه کمی خنک شد روی کیک بریزید و با رنده پوست پرتقال روی کیک را تزئین کنید . 

۷ نظر:

  1. سلام امیدوارم حالتون خوب باشه ، ممنون میشم اگه مواد لازم برای این کیک به "پیمانه" هم توی سایت گذاشته بشه. با سپاس فراوان

    پاسخحذف
  2. سلام ، پوست پرتقال رنده شده کیک تلخ نمی کنه؟ نیاز به جوشوندن اون از قبل نیست؟

    پاسخحذف