۱۳۹۴ آذر ۵, پنجشنبه

کاپ کیک لیمویی ( lemon cupcake )


 کاپ کیک لیمویی ( lemon cupcake ) 

کاپ کیک ها یا کیک های فنجانی به کیک هایی گفته می شود که به صورت تک نفره پخته و سرو می شوند. برای روی کاپ کیک ها می توانید از انواع کرم ها یا خامه فرم گرفته استفاده کنید که لینکشو براتون اینجا میگذارم . من خودم از خامه استفاده کردم . این کاپ کیکی که براتون در نظر گرفتم به خاطر وجود رنده پوست لیمو و آب لیمو مزه بی نظیری داره ،  فقط فراموش نکنید هنگامی که می خواهید پوست لیمو را رنده کنید، خیلی خوب آن را با آب و اسکاچ بشویید تا مومی روی سطح لیمو باقی نمانده باشد.

مواد لازم :

آرد 1 و 1/2 پیمانه
کره ذوب شده 115 گرم
شکر 1 پیمانه
تخم مرغ بزرگ 3 عدد
وانیل 1/4  قاشق چای خوری
بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
آب لیموی تازه 4 قاشق غذاخوری
رنده پوست لیمو1 قاشق غذاخوری
شیر 1/2 پیمانه
خامه فرم گرفته برای تزئین


فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

در قالب مخصوص کاپ کیک، کپسول های کاغذی را بچینید. آرد و بیکینگ پودر را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.

در کاسه همزن کره ذوب شده را با شکر خوب هم بزنید تا نرم و لطیف شود، حالا تخم مرغ ها را یکی یکی و با فاصله به مواد اضافه کنید، یعنی اولین تخم مرغ را در مایه کیک بریزید و همزن را روشن کنید وقتی خوب به خورد مواد رفت، به همین صورت دومین تخم مرغ و بعد سومین تخم مرغ را اضافه کنید. 

وانیل ، رنده پوست لیمو و آب لیمو را بعد از آخرین تخم مرغ داخل مواد کیک بریزید. در انتها آرد مخلوط شده و شیر را هم اضافه کنید، با قاشق کمی هم بزنید، مواد کیک  باید نه سفت و نه شل باشد.


 سه چهارم از کپسول های کاغذی کاپ کیک را با مواد کیک پر کنید و سینی کاپ کیک را به مدت 18 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که یک خلال دندان را در کیک فرو کنید و تمییز بیرون آید، بپزید.


 بعد از پخت، بگذارید کاپ کیک ها سرد شوند و روی آنها را با خامه یا انواع کرم تزئین کنید...نوش جان ...pegah


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر