۱۳۹۴ آبان ۱۹, سه‌شنبه

بادامجان شکم پر با سس گوشت و قارچ ( stuffed eggplant )


بادمجان شکم پر با سس گوشت و قارچ( stuffed eggplant )

 وقتی میرم خرید و چشمم یهو به این بادمجونهای خوشگل و تپل میفته اولین غذایی که سریع تو ذهنم جرقه می زنه بادمجان شکم پره، البته دلمه هم گزینه خوبیه هااااا!!!!!!! ولی این بادمجون ها اینقدر بزرگ بودن که  فکر کنم هر دو نفر یدونه بادمجانو باید شریکی میل میکردن،  برای همین ترجیحا تبدیل به بادمجان شکم پر شد . خوب این غذا از سری غذاهایی که با بادمجان دوست داشتنی درست میشه و طرفدار زیادی داره تازه خیلیم خوشگل و خوشمزه است  مخصوصا برای مهمانی ، امیدوارم شما هم درست کنید و از مزه خوبش لذت ببرید ....pegah

مواد لازم :

بادمجان 2 عدد بزرگ
پنیر موتزارلا و گودا با هم 100 گرم
ریحان یا نعنای خشک 1 قاشق چایخوری

مواد لازم برای پر کردن شکم بادمجان :

گوشت چرخکرده 200 گرم
قارچ 200 گرم
پیاز 1 عدد متوسط و ریز خرد شده
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه و ادویه گوشت به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم

خوب ما برای درست کردن بادمجان شکم پر اول باید  بادمجانها را از وسط یک برش طولی بزنیم و  بعد داخل بادمجان رو خالی کنیم و از آنجاییکه چیزی رو موقع درست کردن غذا دور نمی ریزم تمام گوشتهای بادمجان خالی شده را به  سس گوشت و قارچم اضافه می کنم.


پس اول  از 2 تا 3 میلیمتر مونده به لبه های بادمجان، داخل بادمجان را با چاقو یا با قاشق خالی کنید  اینجوری موقع پخت بادمجونمون وا نمیره .

بعد گوشت های بادمجانی که خالی کردید را با چاقو خرد کنید و به کناری بگذارید .

در یک ماهیتابه کمی روغن بریزید ( یادتون باشه نمی خوایم سسمون روغن زیادی داشته باشه پس تا می تونید روغن کمی بریزید مثلا 1 قاشق غذاخوری ، بعد پیاز ریز خرد شده را توی روغن سرخ کنید تا نرم شه حالا ادویه و زردچوبه بزنید و کمی دیگه تفت بدید و در ادامه گوشت چرخکرده را اضافه کنید و خوب تفت بدید تا رنگ گوشت تغییر کنه .

حالا قارچ های خرد شده را اضافه کنید و اجازه بدید آب قارچ ها کاملا گرفته شود در انتها بادمجانهای خرد شده و  رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل را اضافه کنید و بعد از 2 دقیقه تفت دادن از روی حرارت بردارید و به کناری بگذارید .

فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید .

کف ظرف مخصوص فر را کمی روغن اسپری کنید .

داخل شکم بادمجانها را با مواد سس  پر کنید و روی مواد پنیر بریزید وبادمجانها را توی ظرف مخصوص فر بچینید و سر ظرف را با فویل بپوشانید،  ظرف را درون فر گذاشته تا غذا به مدت 20 دقیقه بپزد سپس فویل را از روی ظرف بردارید و به مدت 10 تا 15 دقیقه دیگر آنرا بدون فویل بپزید . سپس روی بادمجانها کمی ریحان یا نعنای خشک بپاشید و آنرا سرو کنید. نوش جان ....pegah

۷ نظر: